Diskuse s wikipedistou:VasekPav

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Budete-li mít jakékoliv otázky, neváhejte se na mě obrátit na mé diskusní stránce. Můžete se také dotázat celé komunity na pro to určené stránce. S přáním příjemného zbytku dne, --Martin Urbanec (diskuse) 19. 7. 2020, 14:35 (CEST)[odpovědět]

Článek Morava[editovat zdroj]

Zdravím, zaregistroval jsem, že se kolem článku Morava vede spor mezi Vámi, a kolegou Ioannes Pragensis. Rád bych se pokusil tento spor shrnout: Jde o to, že nejvyšší bod Moravy se sice nachází na hoře Praděd, není to ovšem bod totožný s vrcholem té hory - je to nejvyšší bod Pradědu, který se ještě nachází na Moravě (vrchol samotný už patří do Slezska). Dává to takto smysl? Kdyby ne, určitě se ptejte. S pozdravem, --Martin Urbanec (diskuse) 20. 7. 2020, 10:02 (CEST)[odpovědět]

Šablona:Turistická značka[editovat zdroj]

Dobrý den, věnujte prosím pozornost dokumentaci šablony Turistická značka: „Neměla by se používat pro vkládání značky do souvislého textu.“ --Petr Kinšt (diskuse) 14. 8. 2020, 21:45 (CEST) Díky za upozornění --VasekPav (diskuse) 14. 8. 2020, 22:10 (CEST)[odpovědět]

Vyznamenání za věrnost Wikipedii[editovat zdroj]

Děkuji.--VasekPav (diskuse) 13. 9. 2020, 19:00 (CEST)[odpovědět]

Řád pilné včelky[editovat zdroj]

Děkuji, zrovna v době, kdy už asi nebudu mít tolik času na úpravy...VasekPav (diskuse) 23. 10. 2020, 12:52 (CEST)[odpovědět]

Vyznamenání za věrnost - Učeň[editovat zdroj]

Děkuji. VasekPav (diskuse) 31. 10. 2020, 20:00 (CET)[odpovědět]

Vlčí hora a spol.[editovat zdroj]

Dobrý den, dnes jste opravoval mimo jiné nadmořskou výšku Vlčí hory ve Šluknovské pahorkatině. Úpravy jsem revertoval, protože nadmořská výška o 10 metrů vyšší v těch mapách uvedena není. Jako základní směroplatný zdroj se většinou používá základní mapa, ta se ovšem nenazývá ZABAGED. Vaše úpravy nicméně ukázaly na nepřesnosti v uváděných nadmořských výškách hor ve Šluknovské pahorkatině, pokusím se na to podívat. Pěkný den. --Gumideck (diskuse) 20. 12. 2020, 20:17 (CET)[odpovědět]

Dobrý den, prosím, když tomu nerozumíte (to neberte prosím nijak hanlivě, ale jako fakt...) a ani se nepodíváte na zdroj výšky uvedený u Vlčí hory, tak to prosím neopravujte. Vaše změna vrácena zpět.
"Mapa" ZABAGED existuje. Neb je to Základní báze geografických dat, ze kterých čerpají ostatní mapy a do těch ostatních map se výšky uváděné na této mapě postupně dostávají v rámci jejich pravidelné obnovy - ovšem tato obnova je velmi pomalá - i přes deset let. Takže to chvíli trvá a na Základních mapách ČR se proto ještě někdy zobrazují staré výšky. --VasekPav (diskuse) 20. 12. 2020, 21:52 (CET)[odpovědět]
Víte, jde tu trošku o systémové záležitosti. Co se týče výškopisu, je za základní autoritu na Wikipedii brána právě Základní mapa České republiky. Pokud tedy v některých článcích máme nadmořské výšky z Mapy.cz, někde ze ZM, přináší další zdroj další nesoulady. Navíc v článku Seznam vrcholů ve Šluknovské pahorkatině jste jeden vrchol opravil podle databáze, zbytek jste nechal podle Mapy.cz, čili srovnání je chybné. Já tam aspoň vše opravil jednotně podle seriózního zdroje. Pokud by se měla databáze ZABAGED brát jako základní stavební kámen, bylo by to asi potřeba prodiskutovat Pod lípou a dodat nějaké podklady pro to, že jsou to data nejserióznější ze všech. Jinak bude podobných problémů vznikat čím dál víc. Nejen proto, že ZABAGED hází odlišné nadmořské výšky, ale také odlišnou polohu nejvyšších vrcholů. To samozřejmě může být dané tím, že jsou odstraněny nepřesnosti léta tradované v mapách. --Gumideck (diskuse) 20. 12. 2020, 22:43 (CET)[odpovědět]
Všechno je diskutováno s kolegy tisícovkáři i s kolegou Maoman (Martin Matějka) starající se o tabulku prominence. Mým dlouhodobým cílem (a z mých editací je to snad i vidět) je, aby nadm. výšky byly brány jedině ze Zeměměřického úřadu - ty jsou jediné oficiální a v 99 % případů i správné. O modelu a Základní mapě ČR ZABAGED si prosím přečtěte více, abyste pochopil jejich vztah - viz jsem psal výše. Nemá smysl uvádět zastaralé výšky ze Základních map, když aktuální výšky jsou v modelu ZABAGED a dá se na něho odkázat.
Výšky na Mapy.cz se budou snad již v příštím roce měnit, tak aby odpovídaly novým výškám ZÚ a pokud možno i výškám zde na Wikipedii.
Výtky ohledně terminologie sice beru za malicherné, ale máte pravdu, měl bych být přesný - když je to encyklopedie. Budu se pro příště snažit chyb typu "vrchol vysoký" vyvarovat. --VasekPav (diskuse) 20. 12. 2020, 22:52 (CET)[odpovědět]
Dobře, ale stejně by to mělo být probráno i s ostatními. To je zkrátka chyba v komunikaci, Wikipedie je komunitní projekt. Pokud je současný konsenzus na ZMČR, měli bychom na nový výškopis přestoupit všichni. A nejen výškopis, většina mnou namátkově vybraných vrcholů je najednou někde jinde, takže i souřadnice. Jinak oficiální informace o databázi sice říkají, že je nejmodernější, ale na několika místech hovoří o neustálém zpřesňování. Pokud jsem koukal správně, jako jeden z uváděných internetových zdrojů je i Openstreetmap, našel jsem tam přetažené některé tamní editace. To tedy nejsou nadějné vyhlídky. No nic, děkuji za informace a přeji pěkný zbytek dne. --Gumideck (diskuse) 20. 12. 2020, 23:08 (CET)[odpovědět]
Rozumím, ale ono se dle mého ani nic probírat nemusí... Za cca 10 let bude většina výšek na ZM již správná. "Akorát předbíhám dobu :-)." Má chyba, že jsem vám nedodal oficiální odkaz na informace o ZABAGED (kde se OSM nic nepíše a ani z OSM nečerpají):
https://geoportal.cuzk.cz/(S(5q14wmphl3mkye0atpdjfgcd))/default.aspx?mode=TextMeta&text=dSady_zabaged&side=zabaged&menu=24 --VasekPav (diskuse) 20. 12. 2020, 23:17 (CET)[odpovědět]

Zámecký vrch[editovat zdroj]

Dobrý den. Děkujeme za vaši práci ve Wikipedii. Změnil jste výšku Zámeckého vrchu u České Kamenice, ale neověřil jste si kde je kóta umístěna. Dle ZM10 se jedná o bod podrobného pololohového pole - zajišťovací bod 16.3 pata korouhve na věži, což není výška vrchu. Původní údaj byl proto zřejmě správný. Vraťte prosím zpět vaše editace a přejmenování stránky. Děkuji/děkujeme. Milan Keršláger (diskuse) 10. 1. 2021, 20:24 (CET)[odpovědět]

Děkuji za reakci - závazné výšky bereme na Wikipedii ze Základních map ČR, tak jak to mám ozdrojované. A stejná výška je uvedena i v modelu ZABAGED. Více - viz diskuze Pod Lípou.
Věřím, že v Zeměměřickém úřadě ví, kde je kóta nejvyššího místa - není na patě samotné věže, ale mimo stávající zdivo (viz model ZABAGED). Děkuji za pochopení. --VasekPav (diskuse) 10. 1. 2021, 23:22 (CET)[odpovědět]
Pro jistotu opakuji: podle tohoto odkazu je 16.3 zajišťovací bod - pata korouhve na věži, což není výška vrchu. Pro své tvrzení uveďte zdroj nebo vraťte změny zpět. Zdůvodnění si nelze vymýšlet a vámi zatím uvedené zdroje je mapa bez potřebného komentáře a zmínka o modelu ZABAGED bez jakéhokoliv odkazu. Tuto situaci je nutné vyřešit, protože podle popisu výše jste postupoval stejně (tj. bez zdrojů). I kdyby to bylo špatně, nelze na Wikipedii umisťovat data, která jsou "správně" jen podle neozdrojovaného tvrzení (viz Wikipedie:Uvádění zdrojů a jinde). Děkuji za pochopení. --Milan Keršláger (diskuse) 11. 1. 2021, 09:39 (CET)[odpovědět]
Pro jistotu opakuji - přečtěte si prosím diskuzi Pod Lípou. Zdrojem výšky je model ZABAGED. Pokud nevíte, jak na něj přepnout, napište. ZNOVU OPAKUJI: Zdrojem výšek pro Wikipedii je Základní mapa ČR vydávaná Zeměměřický úřadem, tak jak je výška ozdrojovaná (V ÚVODU TEXTU článku). Pokud se výšky na Základních mapách ČR liší, tak se vychází z modelu ZABAGED.
Toto je napsané v diskuzi Pod Lípou, pokud ji nečtěte, těžko Vám mohu odpovídat a diskutovat s Vámi. Děkuji. --VasekPav (diskuse) 11. 1. 2021, 11:49 (CET)[odpovědět]
Do článku jste chyběn dosadil výšku z výškového bodu 16.3 pata korouhve na věži. Vraťte prosím zpět své změny. Vrchol kopce není vrchol věže. Zdroj jsem uvedl. Zřejmě neumíte číst mapu (viz její vysvětlivky, výškový bod je graficky znázorněn) ani dokumentaci k zeměměřičským bodům. Děkuji. Milan Keršláger (diskuse) 11. 1. 2021, 11:58 (CET)[odpovědět]
Vrchol věže - bod 16.3 je na místopisném náčrtu k trigonometrickému bodu 16 bod EC 1 s nadm. v. 557.72 m. Bod 16.1 je na náčrtu bod ZB 1 s nadm. výškou 530.43 m, který se ale nachází ještě cca 10 m pod vrcholem, jak je i z náčrtu zřejmé. Samotná kóta výšky vrcholu je jinde. Viz i tato fotografie. Děkuji za pochopení. --VasekPav (diskuse) 11. 1. 2021, 12:11 (CET)[odpovědět]

Lyra (Hrubý Jeseník)[editovat zdroj]

Ahoj můj český příteli. Na základě portálu ZABAGED a jeho indikací bohužel v některých případech nejsou správné - v souladu s fakty. Na hoře Lyra jsem byl a jsem přesvědčen, že vrchol ukazoval 1099 m nad mořem nejsou správné. Vrcholová skalnatá půda je víceméně ve středu a je mírně vyšší než 1099 m. Můj článek a portál tisicovky.cz (1103 m n.m.) to přesněji naznačují. Podobné je to s vrcholem např. hory Točník - také nesprávné údaje. Značená vrcholová hornina a její výška nejsou brány v úvahu. Pozdravy. --RadLes (diskuse) 8. 3. 2021, 11:31 (CET)[odpovědět]

Ahoj, dlouho jsem zvažoval, jestli tu výšku Lyry předělávat, nebo ne... Článek na portálu tisickovky.cz jsem četl, dokonce i studoval fotky vrcholu a došel k názoru, že geodetický bod umístěný na vrcholu skály, kde bylo GPSkou naměřeno 1003 m (někdo jiný 1000 m a třetí 1004 m) nemůže být o 4 metry níže než nejvyšší bod skály... Tudíž jsem došel k názoru, že měření GPSkou je nesprávné... Nebo se mýlím a i na samotné vrcholové skále je ještě jiná skála 4 metry vysoká?
A i kdyby byla, vlastní měření (alá vlastní výzkum) není na Wikipedii povolené... Já vím, tento argument je takový sporný a sám ho nemám rád v případě prominence...
A na závěr, komunita se v diskuzi Pod Lípou (konkrétně už je diskuze v archivu) shodla, že výšky na Wikipedii se budou brát z modelu ZABAGED, či ze Základních map ČR....
Zkopíruji z diskuze část, týkající se výšek:
"Za jedinou autoritu v oblasti výšek u nás považuji Zeměměřický úřad. Je to primární, oficiální a hlavně DŮVĚRYHODNÝ zdroj. Např. Mapy.cz budou nejspíše v roce 2021 své výšky vrcholů měnit, neb je mají zastaralé.
A ano výšky kopců se u nás v ČR OFICIÁLNĚ mění. Neb v minulých letech proběhlo laserové skenování povrchu celé České republiky a na základě tohoto skenování se výšky jednotlivých vrcholů změnily a ojediněle se můžou ještě měnit. A snad se shodneme, že jediný a důvěryhodný zdroj výšek jsou Základní mapy ČR vydávané právě Zeměměřickým úřadem. Ale jelikož aktualizace těchto map trvá i desetiletí, tak se tam ty výšky dostávají postupně. A dostávají se tam z modelu ZABAGED (Základní báze geografických dat). Proto beru při rozporu výšek ZM ČR s výškami uvedenými v ZABAGED, výšky ze ZABAGED.
Text výše jsem v diskuzi napsal já a užívání výšek ze základních map (či z modelu ZABAGED) "schválil" kolega @Podroužek (a NIKDO to nerozporoval) tímto textem:
"Děkujeme za obsáhlou odpověď a vysvětlení. Myslím že to všichni chápeme a jsem rádi že doplňujete správné údaje. Wikipedie si zakládá na ověřitelnosti, proto je důležité doplněné informace podložit zdrojem ZABAGED. Jinak děláte zbytečnou práci. Za měsíc se objeví jiný wikipedista, který si tuto diskusi nepřečte a začne vracet informace nazpět, protože si to přečetl třeba na mapy.cz. Proto vás prosím o doplňování zdroje odkud jste čerpal i za cenu zpomalení vkládaných informací. Děkuji za pochopení."
--VasekPav (diskuse) 8. 3. 2021, 17:27 (CET)[odpovědět]
  • Jděte prosím na vrcholovou skálu a posuďte, zda je bod (1098,6 m n. m.) (GPS 50°5'50.099"N, 17°17'29.432"E) ZABAGED nebo Vyhlídkové místo Lyra (vrchol hory Lyra) (1103 m n. m.) (GPS 50°5'50.844"N, 17°17'31.092"E) jsou vrcholky hory Lyra? Zkontrolujte také 3D zobrazení mapy.cz! --RadLes (diskuse) 8. 3. 2021, 18:12 (CET)[odpovědět]
    Ano, asi si tam budu muset zajít, vím že model ZABAGED nemusí být přesný... Ale zde mi to nepřišlo, že by nebyl (otevřený terén, tvrdá skála...) A ten 3D model na Mapy.cz není moc průkazný... Ale pokud jste vskutku přesvědčen, že skalka je vyšší, klidně mé změny vraťte. Ale asi by bylo vhodné zmínit i výšku toho geodetického bodu. --VasekPav (diskuse) 8. 3. 2021, 21:08 (CET)[odpovědět]

Portál ZABAGED[editovat zdroj]

Zdá se mi, že byste neměli vycházet pouze z jedné studie ZABAGED, ale používat zdravý rozum a psát články o místech (hory, vrcholy), na kterých jste byli. Zde je příklad:

  • ZABAGED – hora Čepel (Kopec, vrchol, hora (Loučná nad Desnou; okr. Šumperk; Olomoucký kraj)) Čepel - 998,4 m n.m.

Jiné portály:

No, můj drahý český příteli? --RadLes (diskuse) 9. 3. 2021, 14:35 (CET)[odpovědět]

Dobrý den, já Vám rozumím, ale Vy mi bohužel zřejmě nerozumíte. Už jednou jsem Vám psal, že se česká komunita na Wikipedii shodla na tom, že se u nás v České republice budou brát výšky kopců ze Základních map ČR, či ZABAGED a to je ZÁVAZNÉ. Já Vám rozumím, že jste tam byl, a že ty hory mohou mít jinou výšku, ale to by mohl říci každý... Rozumíte mi prosím tu pointu? Česká Wikipedie si zakládá na ověřitelnosti a na tom, na čem se SHODLA KOMUNITA - viz výše v mém příspěvku. Vlastní měření je bohužel tzv. VLASTNÍ VÝZKUM, který bohužel nemá na české Wikipedii co dělat... Děkuji za pochopení.
A na Čepeli je 24 m vysoká skála? Že ji nikde nevidím... Dle ZABAGED je tam vrcholová plošina a srázy na východě, což odpovídá fotografiím na mapy.cz i na portálu tisícovky.cz (i popisu na portálu)... A ZABAGED určitě nemá chybu 24 m (jak zde mám uplatňovat zdravý rozum?). VÝŠKY KOPCŮ v ČR se v důsledku vědeckého a technického pokroku ZPŘESŇUJÍ. Základní autoritou a hybatelem tohoto pokroku u nás v oblasti výšek je Zeměměřický úřad a jeho Základní mapy, případně model ZABAGED - proto se česká Wikipedie těmito mapami řídí, i přesto, že mohou být u pár kopců kopců nepřesné (aneb nic není dokonalé :-), ale pořád je to u naprosté většiny kopců ten nejlepší zdroj výšek v ČR.
"Digitální model reliéfu České republiky 5. generace (DMR 5G) představuje zobrazení přirozeného nebo lidskou činností upraveného zemského povrchu v digitálním tvaru ve formě výšek diskrétních bodů v nepravidelné trojúhelníkové síti (TIN) bodů s úplnou střední chybou výšky 0,18 m v odkrytém terénu a 0,3 m v zalesněném terénu." A z tohoto modelu terénu vychází právě ZABAGED. U "ostrých" skal může být přesnost i horší kolem jednoho metru, naprosto výjimečně je nějaká skalka vynechána. --VasekPav (diskuse) 9. 3. 2021, 18:36 (CET)[odpovědět]
Krátkou diskusi několika wikipedistů lze jen těžko považovat za shodu komunity, a už vůbec ne za závazné pravidlo. --Petr Kinšt (diskuse) 9. 3. 2021, 19:57 (CET)[odpovědět]
Dobrý den a proč jste se v oblasti výšek v diskuzi Pod Lípou neozval? Vždyť jste tam také psal... Omluva, vy jste se ozval, ale ne po "schválení" kolegou Podroužkem. A kolik wikipedistů se prosím má shodnout, aby to bylo závazné? 5, 10, 20? Vždyť jsme tam ke konci diskutovali jenom my dva a wikipedista Gumideck... --VasekPav (diskuse) 9. 3. 2021, 20:05 (CET)[odpovědět]
Ano, je to osobní útok na Vás, ale Vaše poznámka mě k tomu vyprovokovala... Toš tak... --VasekPav (diskuse) 9. 3. 2021, 20:16 (CET)[odpovědět]
Já proti ZABAGED nic nemám. Je to sice nejspíš primární zdroj, ale publikovaný věrohodným vydavatelem, takže je v pořádku. Snad jen v případě, že se hodnoty v něm uváděné výrazně liší od jiných věrohodných zdrojů, bylo by dobré v příslušných článcích uvádět obě hodnoty. Zde jsem jen upozornil na závaznost diskuse – závazných pravidel tu máme jen několik. Pokud byste hledal nějaký „oficiální“ postup, pak by byla vhodná nejspíš Wikipedie:Žádost o komentář, ale to mi přijde jako zbytečně velké kladivo. --Petr Kinšt (diskuse) 9. 3. 2021, 20:45 (CET)[odpovědět]
Děkuji za věcnou a poučnou odpověď. S těmi výškami je to opravdu složité... Věřte, že se snažím hledat pravdivý údaj, ale Wikipedie přece hledat pravdu nemá a to mě "štve" :-). Wikipedista RadLes se také snaží hledat pravdu... --VasekPav (diskuse) 9. 3. 2021, 21:48 (CET)[odpovědět]
  • Jen dodám, že portál (tisicovky.cz) udává také výšku hory Čepel - 1024 m Čepel, ale protože jsme držte se portálu ZABAGED, který ukazuje výšku 998 m n.m., tato hora by měla být vyhozena ze šablony Šablona: Jesenické tisícovky, kde je napsáno 1024 m. Jedinou otázkou je, zda je to opravdu dobré chování? Proč by neměli být respektováni autoři ostatních portálů? S pozdravem. --RadLes (diskuse) 10. 3. 2021, 09:20 (CET)[odpovědět]
    Výška Čepele - 1024 m pochází z 50. let 20. století. Viz: vojenská topografická mapa. Je zajímavé, že voj. topografická mapa z roku 1962 už pro jistotu žádnou výšku neudává a dle vrstevnic na této mapě uvedených je výška kopce cca 996 m. Je možné že z leteckého snímkování za těch cca 10 let zjistili, že tam žádná 24 m vysoká skála není...
    A je možné, že tuto výšku (jelikož na Čepelu není žádný geodetický bod) přebíraly všechny mapy až do 21. století... KČT totiž aspoň do začátku 21. století využívalo jako podkladové mapy vojenské topografické mapy z konce 80. let 20. století.
    Co se týče toho vyhození. Máte pravdu, neměla by tam být uvedena. Nechám to zatím být, mapy.cz (nejpoužívanější mapa v ČR) budou snad v dohledné době výšky kopců měnit (neb ví, že se výšky v ČR zpřesňují) a je možné že i tuto výšku změní. Až výšku změní, Čepel vyhodím. Může býti? --VasekPav (diskuse) 10. 3. 2021, 21:38 (CET)[odpovědět]
  • Děkuji za odpověď a odkaz na vojenské mapy. Za zmínku stojí, že technologie leteckých fotogrammetrických měření byla již tehdy známá a nepředpokládám, že by tato měření byla tak špatná (998 - 1024) m n. m. Za zmínku stojí také to, že Český vojenský ústav geodézie a kartografie nezměnil na moderní mapě dostupné na (geoportal.gov.cz) výšku této hory na 998 m n. m. Kromě toho vojenské mapy vedle skal (dva trojúhelníky) udávají čísla (např. 4, 5, 10) označující jejich výšku. Mapa ZABAGED to nebere v úvahu s měřením povrchu jako s hliněným (bez hornin), i když někdy s výškou horninových skupin. Byl jsem také na hoře Čepel a má několik desítek metrů skalní čepici. Možná, že měření hor jako Čepel nebo Lyra vycházejí ze zemského modelu (bez hornin), a pak vznikají tato podhodnocení a chyby v jejich výšce. Ale zatím chápu, že neměníme výšku 1024 m n. m. Pozdravy. --RadLes (diskuse) 11. 3. 2021, 07:16 (CET)[odpovědět]
    Děkuji za informace o geoportálu, který neznám. Mohu vás ujistit (dle místní znalosti - např. nezakreslený obchvat Olomouce), že ty vojenské mapy jsou nejméně 10 let staré. To ještě digitální model terénu neexistoval. A současné vojenské topografické mapy podléhají utajení. Proto musel Klub českých turistů (KČT) začít jako podkladovou mapu používat (místo vojenských topografických map - viz i výše zde v diskuzi) mapy Zeměměřického úřadu.
    Ty vojenské archivní mapy (a nejen je) je možné najít na tomto portálu - stačí jen kliknout na požadované místo na mapě a vpravo vyjede záložka s dostupnými mapami (pokud to nefunguje, tak ještě předtím vlevo nahoře kliknout na položku "Bod"). Ano, metoda letecké fotogrammetrie byla k dispozici, ale výšky se z ní určovaly jen hrubě... Pokud mám dobré informace, tak se vrstevnice (a výšky) měřily přímo v terénu (asi ne všude...), to si dnes asi ani nedovedeme představit... S pozdravem --VasekPav (diskuse) 11. 3. 2021, 17:41 (CET)[odpovědět]

Pytlácké kameny (Hrubý Jeseník)[editovat zdroj]

Jelikož název a výška hory Plošina byly změněny na Pytlácké kameny (1017 až 1027), nejedná se o vedlejší vrchol, ale o hlavní vrchol (do průsmyku na vrchol Žárový vrch 1013 m je to 14 m, takže hlavní vrchol, nikoli vedlejší vrchol Žárového vrchu. To je chyba. --RadLes (diskuse) 13. 3. 2021, 11:45 (CET)[odpovědět]

Částečně máte pravdu, ale Pytlácké kameny nesplňují další podmínku pro hlavní vrchol a to vzdálenost vrcholu větší jak 400 m od vyššího místa. --VasekPav (diskuse) 13. 3. 2021, 19:12 (CET)[odpovědět]

Czechia[editovat zdroj]

Dobrý večer, rád bych Vás upozornil na probíhající diskusi o přejmenování článku na Czechia. Viz Talk:Czech Republic – Wikipedia S pozdravem --Martin Tauchman (diskuse) 25. 7. 2021, 21:36 (CEST)[odpovědět]