Diskuse s wikipedistou:Rosenfeld~cswiki

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Statut × status[editovat zdroj]

Dobrý den, všiml jsem si, že u některých článků zaměňujete termín statut za status. Zaregistroval jsem změnu ve článcích Smržovka a Tržní houby v Československu. V prvním případě může být změna diskutabilní, ale ve druhém jde jednoznačně o změnu ze správného termínu na chybný. Řeč je o aktuálním právním předpise, konkrétně příloze č. 13 vyhlášky č. 157/2003 Sb. --Xth-Floor (diskuse) 21. 7. 2018, 22:20 (CEST)

Smržovka v roce 1905 žádný statut města nedostala a nestala se statutárním městem (seznam statutárních měst do roku 1928 je v článku, ozdrojované to vypadá slušně). Došlo ke změně jejího statusu (neboli postavení určeného souhrnem jejích práv a povinností) z městysu na město. A houby? To jsem považoval za obvyklou záměnu status x statut. Aktuální status v rámci České republiky pro druhy uvedené alespoň v jednom z československých seznamů je vyznačen v předposledním sloupci tabulky chápu jako aktuální stav věcí, tj. které druhy jsou tržní, netržní, takové a makové podle současných předpisů...klidně to opravte jak myslíte, ale statut, tj. „stanovy, pravidla, předpisy pro zřízení a jednání nějaké instituce“ (definice dle ÚJČ, viz odkaz výše) mi tam nesedí.--Rosenfeld (diskuse) 22. 7. 2018, 03:45 (CEST)
Jen doplním, že na toto zaměňování reaguji v diskusi k článku Doksy. Určitě to není třeba měnit tam, kde je možné použití obou výrazů (coby "status" i jako "statut" ve smyslu právního dokumentu, určujícího postavení daného sídla).--Dirillo (diskuse) 21. 7. 2018, 22:25 (CEST)
Doksy stejně jako Smržovka, viz výše. Pokud město ztratí nebo získá statut, neznamená to automaticky, že zároveň ztratí nebo získá status města a že je možno používat oba výrazy. Ten text z ÚJČ jsem samozřejmě četl už předtím, než jste ho dala do diskuse u Doks, ale jaksi jsem z něj vyvodil jiné závěry :) Ještě k tomuhle: vygooglil jsem ledacos a je v tom slušný guláš. Asi sepíšu něco sem, stejně jsem to chtěl udělat kvůli dalším výskytům statutu, ve kterých jsem se zatím radši nešťoural.--Rosenfeld (diskuse) 22. 7. 2018, 03:45 (CEST)
Je vidět, že s statusem x statutem má problém nejen wikipedie, ale i Český statistický úřad – vizte zde --Lubor Ferenc (diskuse) 22. 7. 2018, 04:55 (CEST)
PS. Narazil jsem na status vs. statut, když jsem zakládal článek Seznam měst v Karlovarském kraji. Nedbal jsem však na ČSÚ, neb se nejspíš ČSÚ mýlí. --Lubor Ferenc (diskuse) 22. 7. 2018, 05:08 (CEST)
ČSÚ se nejspíš mýlí i třeba tady (druhý odstavec pod tabulkou), AOPK to motá zde a v Kněžmostu nevědí, jestli by chtěli status nebo statut :D Atd. atd. atd. chaos guláš bordel, nějak to uvést na wiki do pořádku bude asi dost těžký, když to je blbě v takovém množství zdrojů. Odhaduju, že dost velká část (možná i většina) ze všech cca dvou tisíc výskytů statutu na cs wiki je špatně.--Rosenfeld (diskuse) 22. 7. 2018, 16:19 (CEST)

Mnichovská dohoda[editovat zdroj]

[1], jsem teď na mobilu. OJJ, Diskuse 7. 10. 2018, 12:08 (CEST)

Khmerové[editovat zdroj]

Díky za revert mé neuvážené editace, to je pro mě novinka. Bral jsem to jako 7 milionů, asi je stále co se učit a ověřovat. Pěkné svátky. OJJ, Diskuse 21. 12. 2018, 17:00 (CET)

Stránka Wikipedie:Potřebuji pomoc - panel Potřebuji pomoci bude brzy nasazen[editovat zdroj]

Dobrý den,

jak někteří z Vás možná již ví, působím jako komunitní ambasador české Wikipedie a věnuji se projektům majícím za cíl zlepšit pocit nováčků na Wikipedii. Tyto projekty má na starosti tým Growth a jeden z nich se týká i stránky Wikipedie:Potřebuji pomoc.

V průběhu ledna 2019 bude nasazen projekt Panel Potřebuji pomoci, který má za cíl umožnit nováčkům získat pomoc přímo z editačního rozhraní, a to formou odkazu na stránky s nápovědou i možností položit dotaz zkušenému wikipedistovi. Tyto dotazy budou směřovány právě na stránku Wikipedie:Potřebuji pomoc. Touto zprávou bychom vás na tento projekt rádi upozornili, abyste věděli o chystaných změnách, které se vás mohou dotýkat.

Více informací o práci týmu Growth naleznete na jeho zprávě, která je na stránce Wikipedie:Zkušenosti nových wikipedistů/Nápady týmu Growth/Prosinec 2018. V průběhu ledna 2019 přineseme informace, jak je vhodné odpovídat na otázky položené na stránce Wikipedie:Potřebuji pomoc, aby se nováčci jednoduše dozvěděli o vložené odpovědi.

V případě jakéhokoliv dotazu, návrhu či připomínky mě můžete kontaktovat na mé diskusní stránce nebo na e-mailu martin.urbanec@wikimedia.cz.

S pozdravem,

--Martin Urbanec (diskuse), komunitní ambasador české Wikipedie, 25. 12. 2018, 23:24 (CET)


Tato zpráva vám přišla proto, že často odpovídáte na otázky položené na stránce Wikipedie:Potřebuji pomoc. Nechcete-li žádné podobné zprávy v budoucnu obdržet, prosím, zapište se na blacklist.

"Vlastní jméno" Frankové[editovat zdroj]

Díky za odmazání. Jen pro zajímavost - chyba spočívala v něčem jiném. Anne Frank Dagboegen není vlastní jméno Frankové, ale originální titul knihy v holandštině. ;-) --Okino (diskuse) 28. 1. 2019, 00:14 (CET)

Opravy[editovat zdroj]

Moc ti děkuji za tvoje neustálé a neúnavné opravy mých blbostí v článcích. Někdy nemůžu uvěřit co jsem tam nasekal za kraviny ;-) Ještě že tě máme. S pozdravem --Khamul1 (diskuse) 23. 2. 2019, 07:45 (CET)

@Khamul1: No jo, asi by to chtělo pečlivější kontrolu a nesnažit se ve stachanovském stylu co nejrychleji doplnit všechno, co tady chybí. Ten faraón z Memphisu mě ale fakt pobavil...možná, že chodil na pivo i s Elvisem :) Opravil jsem to po tobě v dalších osmi článcích, už je to asi OK, v odkazech na Memphis už nic podezřelýho nevidím. Akorát si to ještě oprav v článku Neferirkare (8. dynastie) (kromě Memphisu tam je další podivnost, začíná to „Neferirkare (Neferirkare II.) byl...“ a pak najednou „O Neferkauhorovi se dochovaly zmínky...“, v šabloně překlad taky Neferkauhor), máš tam pracuje se, tak jsem se v tom nechtěl vrtat. --Rosenfeld (diskuse) 23. 2. 2019, 10:00 (CET)
Ano, Neferikare je ještě rozdělaný, proto tam mám to {{pracuje se}}, abych to dodělal. Díky! --Khamul1 (diskuse) 23. 2. 2019, 12:21 (CET)

„Malá editace” má jen několik znaků[editovat zdroj]

Dobrý den, překvapuje mne, že i editace, které mají mnoho změněných znaků (i třeba 80!), označujete jako malé, což podle informací na stránce Wikipedie:Malá editace není správné. Je to důležité, protože mnozí editoři nemají malé editace mez informacemi, o kterých chtějí dostávat informace. Já jsem vaši poslední změnu Jitkova (+57 znaků) například našla až v seznamu svých Sledovaných stránek právě z tohoto důvodu, emailem mi nepřišly. Jako malé máte označeny prakticky všechny Vaše dosavadní editace z poslední doby (viz seznam vašich příspěvků), proto se domnívám, že to může být způsobeno zaškrtnutím odpovídajícího políčka ve vašem Nastavení. Prosím o jeho revizi, případně ráda pomohu. Hezký den přeje --Czeva (diskuse) 26. 3. 2019, 19:34 (CET)

@Czeva: Editace je malá nebo velká podle počtu změněných znaků? Nic takového jsem tady nikdy neviděl, řídím se samozřejmě tím hlavním: Jakákoliv změna, která má vliv na významové změny v článku, není malou editací i přesto, že se jedná o změnu byť jen jediného slova. Onen Jitkov je standardní oprava překlepů a drobná wikifikace textu. Jako malé jsou moje editace označeny proto, že malé jsou, ne kvůli zaškrtnutí v nastavení, o kterém vím, ale vůbec nepoužívám.--Rosenfeld (diskuse) 26. 3. 2019, 20:08 (CET)
Ok, beru, díky za vysvětlení :-) --Czeva (diskuse) 27. 3. 2019, 07:21 (CET)

Mongolská menšina v Česku[editovat zdroj]

Dobrý den, budu rád, když budete „hlídat“ tento článek před mými příspěvky. Kdybyste si najel na ten odkaz, tak byste viděl, že šlo o statistiku, že policie načapala jen jednoho opilého Mongola za volantem v roce 2008, ale nevrátím to tedy. Tu Číňanku jsem tam dal jen kurzívou, pochází ze severní Číny, kde žije až 6 milionů Mongolů, ale asi se o Mongolku nejedná. Nevím proč jsem to tam dal, asi jen tak pro zajímavost, Číňané zde totiž nešíří mongolskou kulturu... --Nadvšenec (diskuse) 2. 7. 2019, 11:33 (CEST)

@Nadvšenec: V roce 2008 načapala u nás policie jednoho opilého Mongola za volantem? NO A CO? Co má tahle zprávička co pohledávat v encyklopedii? To hodláte sestavovat statistiku opilých Mongolů na základě údajů vyzobaných z idnesu (proč nepoužíváte i jiné zdroje nechápu)? Je třeba rozlišovat podstatné a nepodstatné informace, ne to takhle lepit ve stylu „nasypu tam úplně všechno z idnesu, co se aspoň vzdáleně týká Mongolů v Česku“. A to samozřejmě neplatí jenom pro tenhle článek, co třeba chudáci náckové a bolševici, ty jste zřídil ještě daleko víc. Nekompromisní čistka je nutná, stejná jako proběhla v Česko-mongolských vztazích--Rosenfeld (diskuse) 2. 7. 2019, 12:24 (CEST)
@Rosenfeld~cswiki: Já se spolupráci nebráním. Věřte, že se opravdu snažím vybírat to nejzákladnější z polobulvárního iDNESu. A co se týče více zdrojů, hodlám čerpat i z nich, jen hodlám v blízké době sesbírat informace z iDNESu, který jen tak mimochodem správně ocitovávám a který byl například křišťálovou lupou, snad jediným oceněním, alespoň tím nejznámějším, několikrát po sobě vyhodnocen za nejlepší zpravodajský web. Chcete snad abych čerpal z nejčtenějšího časopisu Blesk či „pro-rusky“ obejktivních stránek jako je Sputnik nebo Russia Today? Znovu opakuji, nevadí mi, když ten text trochu osekáte, nemám s tím žádný problém. PS: Snad Vám tak moc nevadí, to co jsem napsal o DSSS nebo KSČM. „Čest práci!“ --Nadvšenec (diskuse) 2. 7. 2019, 12:52 (CEST)

Osobní útoky - srpen 2019[editovat zdroj]

Zdravím Vás, pane kolego, tyto dvě editace byly silně přes čáru. Na 36 hodin jsem Vám zamezil možnost editovat. Prosím, příště těchto prostředků pro řešení sporů nepoužívejte. S pozdravem, --Martin Urbanec (diskuse) 17. 8. 2019, 11:48 (CEST)