Diskuse s wikipedistou:MIGORMCZ

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Jump to navigation Jump to search

Díky za nahrané fotky RT6S! --Harold (diskuse) 15. 1. 2016, 16:18 (CET)

Řečkovice 2016[editovat zdroj]

Opět díky, tentokrát za dodané fotky loňských přírůstků TMB z Řečkovic. Ač jsem pravidelným návštěvníkem, letos jsem bohužel nemohl. Takže jestli máš i další trochu kvalitnější fotky ostatních vozidel (ať už MHD nebo i jiných), klidně je nahraj na Commons - nikdy jich není dost a nevadí, že vozy již byly foceny v minulých letech. Jenom je zařaď do Category:Open Doors Day of TMB in Řečkovice (2016). --Harold (diskuse) 24. 4. 2016, 19:06 (CEST)

Fotky mám, ale nebyl čas je protřídit, upravit a nahrát všechny. Bohužel mám starší foťák u kterého je horší rozpoznat ostrost a správné nastavení jasu, takže všechny fotky jsou tmavší. Nicméně až budu mít čas, tak je nahraji. --MIGORMCZ (diskuse) 25. 4. 2016, 16:02 (CEST)

Počet tramvají v Brně[editovat zdroj]

Ahoj, trochu se nám to tam míchá. Na konci června jsem z tabulky schválně odstranil dosud nezařazené vozy, které jsou v evidenci Bmhd uvedeny modrou barvou (1x13T, 1xVario, 3xLF2), protože tabulka je uvedena větou "V osobním provozu jsou následující typy tramvají". Tedy dá se očekávat, že i ta čísla budou počty provozovaných vozů. Nezařazené vozy však nejde mezi takové počítat, Varia se kompletují v ÚD a 1930 zatím ještě ani v Brně není (a pravděpodobně asi ani dosud není v majetku DP). To už by větší nárok na doplnění do tabulky měly dlouhodobě odstavené vozy (většinou na zrušení - vč. RT6, vleků a K3), které DP vlastní a má je dosud ve stavu vozového parku.

Osobně bych byl pro ponechání té úvodní věty a jednoduchého pravidla, že počty se upravují až poté, co vozidlo bude provozuschopné a bude se nacházet v Brně, tedy že Varia pojedou vlastní silou alespoň po vozovně a že 13T se bude alespoň nacházet na brněnských kolejích. Co myslíš? --Harold (diskuse) 11. 7. 2016, 17:30 (CEST)

Já jsem to dosud bral tak, že jsem si v evidenci nechal vypsat pouze provozní vozy a od těch jsem odečetl pouze služební. Odteď budu odečítat i dosud nezařazené vozy, protože jak píšeš, nejsou ještě v provozu s cestujícími. Takže do té tabulky bych odteď počítal pouze vozy ve stavu provozním, v dílnách, nebo dočasně odstaven. --MIGORMCZ (diskuse) 11. 7. 2016, 18:25 (CEST)
Jo, takhle jsem to myslel. Takže OK. --Harold (diskuse) 11. 7. 2016, 22:04 (CEST)

Proc vandalisujete wikipedii[editovat zdroj]

Ja si chci viskouset jak se ma editovat nez vytvorim vazni clanek.

Editaci si můžete vyzkoušet na pískovišti. Pokusy na článcích jsou považovány za vandalizmus. Pokud toho nenecháte budete zablokován.--MIGORMCZ (diskuse) 2. 5. 2017, 16:12 (CEST)

tykejte mi je mi deset

Přečti si prosím pravidla editování a příspěvky v diskuzi prosím podepisuj.--MIGORMCZ (diskuse) 2. 5. 2017, 16:15 (CEST)
Já mám s tím ale takoví problém. Hodně věcí z češtiny jsme se my ještě neučili a tak moc neumím pravopis. Můžu tu editovat i když moc neumím pravopis? Wikipedista:Ritaurora
Já sem si skusil editaci na pískovišti jak jste mi napsal ale vy jste mi to smazal. Wikipedista:Ritaurora
1)Nejprve se nauč psát a až poté edituj, abys nezpůsoboval škody v článcích
2)editaci si vyzkoušej na svém pískovišti (nahoře v nabídce) a ne v článku pískoviště, takové pokusy jsou považovány za vandalizmus
--MIGORMCZ (diskuse) 2. 5. 2017, 16:23 (CEST)
To se omlouvám s tím pískovištěm. Ale je to zajímavé a já bych rád přizpíval ale jsem teprve v páté třídě a hrozně věcí sme se ještě neučili v češtině a já bych chtěl vylepšovat enciklopedii. Máte tu moc zajmaví články a chtěl bych něco vilepšit. Rodiče mně nechtějí pomoct a starší sourozence nemám. Wikipedista:Ritaurora

Proč jste mi smazal mojí editaci na stránce Mafia? Já jsem mafii hrál třikrát takže ten příběh znám. Ritaurora

Nejde o faktickou věc (nemohu to posoudit), ale o stylistiku. Vaše úprava snižuje kvalitu článku.--MIGORMCZ (diskuse) 2. 5. 2017, 16:55 (CEST)
Původní článek byl hrozně malí a člověk co mafii nehrál by to vůbec nepochopil. A o jedné misi tam vůbec nepíšete. A informace tam máte zavádějící Morella nezabil Sallieri ale Tommy Angelo. Wikipedista:Ritaurora
Znovu opakujiː nemohu posoudit fakta, hru jsem nehrál, ale jde o formu jakou podáváte informace. Vaši editaci jsem zrušil aby nedošlo k poklesu kvality článku.--MIGORMCZ (diskuse) 2. 5. 2017, 17:03 (CEST)
Tak prosím opravte že Morella zabil Tommy Angelo ne Sallieri. Wikipedista:Ritaurora

Prosby + návrh[editovat zdroj]

Ahoj, dnes jsem přeložil z češtiny do slovenštiny článek, který byl navržen na smazání kvůli „strojovému překladu“. Proto prosím o jeho revizi. Nedávno mi něco napsal Harold, problém je ale ten, že mi napsal předtím, než jsem si založil diskuzní stránku, takže teď nemůžu jeho zprávu najít. Ptal jsem se na to pana učitele Maška, který mi říkal, že bych tu zprávu měl mít v e-mailové schránce, kde jsem ji však nenašel, tak přemýšlím, jestli by bylo možné znovuzaslání. Nadále bych chtěl navrhnout, jestli by nebylo lepší shánět obrázky pro články z takových stránek, jako třeba Photobucket nebo Imageshack. David z kroužku/--Lotherian (diskuse) 21. 10. 2017, 19:55 (CEST)

Ahoj, s tím článkem ti asi nepomůžu (slovensky pouze rozumím, ale že bych dokázal najít chyby to ne). A u toho mailu od harolda taky nevím, ale zkusil bych mu napsat na jeho diskuzi, nebo maila. Potom se prosím vyjádři k tomu, co jsem napsal do tvé diskuze. ǃǃǃNapiš to ale sem, ať nevedeme diskuzi na dvou místechǃǃǃ Do tvé diskuze potom hodím link sem typu diskuze přesunuta sem. Michal/--MIGORMCZ (diskuse) 21. 10. 2017, 20:16 (CEST)
A k těm obrázkůmː pokud autor nezašle svoje svolení ze svého mailu, nebo obrázek není licencován jako volně použitelný nemůžeš ho sem nahrát. Je to bráno jako porušení autorských práv, i když autora uvedeš a obrázek bude do týdne smazán. Michal/--MIGORMCZ (diskuse) 21. 10. 2017, 20:19 (CEST)

Vyznamenání za věrnost Wikipedii: Učeň[editovat zdroj]

Poděkování[editovat zdroj]

Děkuji Vám mockrát, za udělení Wikikytičky, mám zase o důvod víc tvořit další články.Pavel Rossi (diskuse) 25. 5. 2018, 21:08 (CEST)

@Pavel rossi: Není zač. Psal bych více článků o brněnských šalinách, ale teď maturuji, takže teď týden nic nespáchám. Jestli je to možné, zamluvil bych si kropící vozy a napsal bych to za týden. Jenom bych poprosil, aby jste při zakládání článků vytvářel i příslušné kategorie commons a vyvaroval se zbytečných typografických chyb jako je například užívání spojovníku (-) v řadách evidenčních čísel a letopočtů. Tam se používá pomlčka (–, alt0150).--MIGORMCZ (diskuse) 25. 5. 2018, 21:55 (CEST)
@MIGORMCZ: Tak to vám přeju hodně štěstí u maturity, já už to mám za sebou, naneštěstí mě část čeká ještě v září. Na ty pomlčky si už dávám pozor a ty kategorie teprv zkouším, ale dík za radu.Pavel Rossi (diskuse) 26. 5. 2018, 01:36 (CEST)

Ještě dodám, že stránka o kropicích vozech je již založená, ale je prázdná, takže můžete tvořit. Pavel Rossi (diskuse) 26. 5. 2018, 01:36 (CEST)

@Pavel rossi: ten článek o kropících vozech takhle zůstat nemůže a já minimálně týden nebudu moct dělat větší editace, budu dělat pouze po chvilkách malé opravy. Takže buď to prosím založte, nebo požádejte o smazání. Stejně se takhle nebude počítat mezi mé články (první editaci jste udělal vy). Taky bych radši přešel na tykání, ale pokud jste proti budu vám i nadále vykat.--MIGORMCZ (diskuse) 26. 5. 2018, 11:51 (CEST)
@MIGORMCZ: S tykáním souhlasím. Stránka je navržena na rychlé smazání, klidně ti ji přenechám, mě stejně teď trápí vlečňáky q2 a ostravské KPS-ky a navíc jsem se ti jako první vzal článek o CMg-čkách. Pavel Rossi (diskuse) 26. 5. 2018, 13:32 (CEST)
@Pavel rossi: Dobře, kropící vozy založím po maturitě hned jak to bude možné (odhaduji tak příští víkend) a potom dodělám podrobný popis konstrukce ke všem tramvajím KPS (zvláště dřeváky) a trochu upravím i CMg (mám k tomu ještě nějaké další odklady). Harold potom vyjádřil pochybnost, zda by prototyp č. 150 neměl mít vlastní článek (je to v diskuzi k šabloně tramvaje KPS). Až bude toto hotové půjdu na ostatní tramvaje dodávané do Brna (brus, čistič žlábků, lokomotivy Graz), ale jestli chceš můžeš si něco z toho vzít, stejně se k tomu dostanu za dlouho.
U těch vozů q2 a případně m si dávej při zakládání pozor na to, že byly dodávány i jinam než do Brna (ale po tom co jsi našel k CMg o to strach nemám).
Další práce do budoucna je pak zmapování vozidel koňky a parní tramvaje. Tam ale evidence BMHD zcela selhala a tak bude těžké to dát nějak dohromady. K tomu pak prostuduji knihy TMB a DPMB a nějakou nezávislou studii co mi poskytl Harold. Do této epochy brněnských tramvají se proto prosím zatím nepouštěj.--MIGORMCZ (diskuse) 26. 5. 2018, 13:54 (CEST)
@MIGORMCZ: Jak vidím, způsobil jsem řetězovou reakci těma editacema šalin z KPS... No, můžu tě ujistit, že co se týká koňky a páry mám o nich nejmenší přehled, ten mám až od 50. let po současnost (vozy ČKD Tatra a Škoda). Ten prototyp - "tepluška", mám obavu, že se z ní stane pahýl když ji dám samostatně (na tom se shodnem), protože je o ní velmi málo informací, myslím, že konstrukčně i vycházela ze "škodovek" 74-405, ale je to jen moje domněnka, ne fakt. Níž cituji vše o tom prototypu:

Stav motorových vozů byl ještěv roce 1932 doplněn o šest, opět typu Škoda - Královopolská. V témže roce byl zařazen též do provozu prototyp motorového vozu, invent. číslo 150, který zhotovily dílny pouliční dráhy podle návrhu vlastních konstruktérů. Jeho architektura měla podobný vzhled jako nově vyráběné vozy Královopolskou strojírnou, pro nástup i výstup sloužily pouze střední dveře v obou bočnicích vozové skříně, která byla o 90 cm delší než běžně vyráběné vozy KPS. (...) Pokud jde o výčet zničených a neopravitelných vozů, zejména byly zničeny, (...), vůz č. 150 (prototyp)... (Atlas tramvají, L. Losos a kol., vyd. 1981) Dál se už uvádí jen rozměry a pár údajů o výzbroji, z tohohle prostě nejde udělat článek, snad ani pahýl. Co ho oddělit do samostatného odstavce? Pavel Rossi (diskuse) 26. 5. 2018, 14:57 (CEST)

@Pavel rossi:tu 150-ku zatím nech být, někdy se nato podívám (asi až budu rozepisovat podrobný popis) a hodím to asi jako podnadpis 1--MIGORMCZ (diskuse) 26. 5. 2018, 15:13 (CEST)
Aha, diskuse na dvou místech. :-) O 150 vyšel článek v Československém dopravákovi 3/2013, mám ho před sebou. Není to studie na desítky stránek, ale wikičlánek se z toho udělat dá. Jde mi hlavně o to, že míchat dva různé typy, navíc tak odlišné, dohromady, je mi silně proti srsti. --Harold (diskuse) 26. 5. 2018, 15:40 (CEST)

Wikikytička[editovat zdroj]

Díky --MIGORMCZ (diskuse) 2. 6. 2018, 10:07 (CEST)