Diskuse s wikipedistou:Martin wolf

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2007

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2009

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2012

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2013

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2014

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2015

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2016

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2017

Diskuse s wikipedistou:Martin wolf - 2018

Konrad Bayer[editovat zdroj]

Dobrý den,

rád bych se zeptal na záznam v matrice, který jste přidal k datu narození Konrada Bayera, viz [1]. Nejsem v čtení matričních záznamů zběhlý, ale přesto se mi nedaří Konrada Bayera v uvedeném dokumentu nikde nalézt. Vidím tam záznam o narození 10. listopadu, ale nezdá se, že by se to týkalo naší osoby. Mohu poprosit o upřesnění, kde jste ho tam nalezl? Díky. --Jan.Kamenicek (diskuse) 1. 1. 2018, 15:15 (CET)

došlo k záměně - chyba odstraněna, mom. nemám čas se tomu věnovat--Martin wolf (diskuse) 1. 1. 2018, 20:49 (CET)

OK, díky. Kdybyste někdy nalezl ten správný záznam, budu za doplnění velmi vděčen. --Jan.Kamenicek (diskuse) 1. 1. 2018, 20:57 (CET)

Mám to v plánu, ale nic neslibuji. --Martin wolf (diskuse) 1. 1. 2018, 21:13 (CET)

Námět[editovat zdroj]

Zdravím kolego, při svých toulkách Wikipedií jsem narazil na botanika, který ač rodák z Olomouce nemá u nás svůj článek španělská verze zde podle německojazyčné, se narodil (* 8. Juli 1821 in Olmütz; zemřel † 22. November 1878 in Wien). Chtěl bych se na to případně podívat. Nenašel byste prosím záznam o narození?--Rosičák (diskuse) 12. 1. 2018, 21:14 (CET)

Zběžně jsem prohlédl několik indexů, ale nic. Na jméno Juračka jsem nenarazil Mohl mít rodiče evangelíky a nebo se třeba narodil mimo Olomouc. Chtělo by to více informací o jeho rodině.Skusím to, ale nic neslibuji. --Martin wolf (diskuse) 12. 1. 2018, 21:51 (CET)

Malé editace[editovat zdroj]

Dobrý den, seznamte se prosím s tím, co je malá editace. Prosím, neoznačujte jako malé ty editace, které mají vliv na obsahový význam článků. Správné používání malé editace pomáhá k lepší kontrole posledních změn. Děkuji za pochopení. — Gumruch (disk.) 5. 2. 2018, 21:55 (CET)

neděkujte, nechápu a nerad se seznamuji, pardon--Martin wolf (diskuse) 5. 2. 2018, 22:00 (CET)

Karel Postl[editovat zdroj]

Ahoj. Podívej se prosím na článek a fotografii Karel Postl. Někdo tam upozornil, že osoba na snímku je jiný člověk, než o kterém pojednává článek. Zběžně jsem se na to podíval a opravdu to vypadá, že snímek spisovatele Karla Postla *1793 je vydáván za malíře Karla Postla *1769. Díky. --Xth-Floor (diskuse) 20. 4. 2018, 19:59 (CEST)

Už je to asi pasé, Jvs se na to podíval. --Xth-Floor (diskuse) 20. 4. 2018, 20:17 (CEST)

Obávám se, že s podobenkou malíře K.Postla to nabude jednoduché

http://ghmp.cz/online-sbirky/detail/CZK:US.P-168/?rts=1

Kde je pravda? --Martin wolf (diskuse) 20. 4. 2018, 23:06 (CEST)

Jaroslav Vožniak[editovat zdroj]

Dobrý den, nedokážu zjistit zda jste to byl Vy, kdo vložil nepravý podpis do infoboxu Jaroslava Vožniaka. Předpokládám že Vy, protože nedávno jsem po vaší editaci odstraňoval falešný podpis z infoboxu Leonarda Rottera. Pokud nejste kunsthistorik se specializací na podpisy výtvarníků, radím abyste od podobných editací napříště upustil. Rodina JV mne od rána zasypává maily a stížnostmi a dokonce má pocit, že někdo hrubě pokazil celé heslo. Cituji z mailuː Hypoteticky se může stát, že majitel originálního díla pana Jaroslava Vožniaka- v konfrontaci s podpisem na Wikipedii- bude uveden v omyl, a může se domnívat, že nakoupil falsum. Já osobně mám husí kůži, podívám-li se na krásné foto malíře od pana Kresla, a pod ní školácký podpis žáka "čtvrté bé", který "prolejzá" do třídy páté sotva se čtyřkami.. atd.--NoJin (diskuse) 23. 6. 2018, 20:11 (CEST)

Ano byl jsem to já kdo vložil signaturu onoho umělce, ale musím konstatovat že vaše tvrzení o nepravém podpisu je podivné. Dovolím si vás upozornit, že vložený podpis je ověřený Aukční galerií Platýz v Praze. zde je odkaz:

https://www.galerieplatyz.cz/aukce/detail/jaroslav-vozniak-barevna-kompozice

Tato aukční síň je zárukou pravosti. Nechť se stěžovatelé obrátí na onu aukční síň, prodali min tři díla. Já nemusím být odborníkem podpisy výtvarníků, neboť zmíněná aukční síň je pro mě směrodatná. --Martin wolf (diskuse) 23. 6. 2018, 20:35 (CEST)

Jindřich Lippert matriční záznam[editovat zdroj]

Dobrý den, Martine. Na stránce Jindřich Lippert (nejspíš i jinde) jste přidal přímý odkaz na sken matriky narození. Protože narozen v Broumově, bude to matrika uložená v Zámrsku. Tam mám ale potíže s takovým přímým odkazem. Dělám to tak, že napřed stáhnu celou matriku a najdu příslušný sken, ale přímý odkaz už pak dát nemůžu, protože se jedná o soubor uložený v mém počítači. Jak se to dělá? (je-li to odkaz na mormony, tam se v poslední době nějak neumím dostat) Dík za radu. Zdraví Jaroslav --Svenkaj (diskuse) 9. 7. 2018, 14:59 (CEST)

Zdravím, odkaz dát můžete, ale matriku může prohlížet jen ten, kdo je u mormonů registrovaný. Registrace nic nestojí. Další mužnost je, že stránku se záznamem nahrajete na dobré úložiště a následně vygenerovaný odkaz vložíte na Wiki. Zámrsk umožňuje stažení matriky na počítač a pak se dá záznam upravit ve formátu jpg a nahrát jako fotku. Martin --Martin wolf (diskuse) 9. 7. 2018, 18:54 (CEST)

Nelly Gaierová - matrika N[editovat zdroj]

Dobrý den, Martine. Dopňoval jsem údaje k operetní subretě Nelly Gaierové a všimnul si, že nemá ozdrojováno narození. Stáhnul jsem si matriku N Hradec Králové 1897-1912, ale nenašel jsem ji. (Samozřejmě jsem se díval i víc, než rok před datum 3. 10. 1908, dámy se někdy dělají mladší :-).) Na tom, že se jmenovala Cornélia Gaierová a narodila se 3. 10. 1908 v Hradci Králové, se zdroje shodují. Mate mě, že otec měl být důstojník (křestní jméno zdroje neznají), ale vojenskou matriku Hradce Králové pro toto období nevidím. Neumíš poradit? Dík i za negativní zprávu. Zdraví Jaroslav --Svenkaj (diskuse) 15. 7. 2018, 09:38 (CEST)

Zdravím. Vojenské matriky nespravovala církev, ale armáda. Matriky jsou ve správě vojenského archivu v Praze:

http://www.vuapraha.cz/

Zda jsou tyto matriky digitalizovány netuším a doporučuji zaslat dotaz na správce matrik. Oni vcelku reagují na každý dotaz tak do 30 dnů. Co vím, tak v tomto archivu digitalizace matrik není prioritou.--Martin wolf (diskuse) 15. 7. 2018, 10:03 (CEST)

Dík za radu, zkusím.--Svenkaj (diskuse) 15. 7. 2018, 10:08 (CEST)

Nesprávná fotografie[editovat zdroj]

Zdravím, Martine. Na Tvé stránce o významných Češích v matrikách si odstraň, prosím, fotku u Leona Wolfa. Jedná se totiž o Arona Wolfa, viz tento odkaz: https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/26334/2a59742da78aba3fa68234124bf210b6/ . Nechci se Ti v tom rýpat, abych ti to nerozházel. :-) S pozdravem, --Anděl Marek (diskuse) 17. 9. 2018, 21:21 (CEST)

Prosba[editovat zdroj]

Dobrý den, prosím vkládejte do článků infoboxy bez nepojmenovaných parametrů, plníte údržbový seznam Wikipedie:Údržbové seznamy/Nepojmenované parametry infoboxů. Parametry v infoboxech jsou vždy pojmenované, tzn. skládají se z názvu, rovná se a hodnoty. Vy však přidáváte i parametr bez názvu a bez rovná se (příklad – 100px). Takový parametr nemá v infoboxu žádnou funkci a může např. rozbít robotické editace. Kdyby nebylo jasné, rád dovysvětlím :) --Dvorapa (diskuse) 1. 10. 2018, 09:41 (CEST)

Děkuji za upozornění, ale vůbec nevím o co jde a co po mě chcete, abych dělal nebo nedělal. Obávám se, že na to vysvětlování nemám mentální kapacitu. Nemám tedy raději nic editovat? Tomu bych rozuměl, ale ostatní jako třeba "Parametry v infoboxech, tzn. skládají se z názvu, rovná se a hodnoty" nevím o co jde. Proč je to vše tak složité? --Martin wolf (diskuse) 1. 10. 2018, 10:06 (CEST)

Určitě vás nechci zrazovat od editace! To to raději po vás budu opravovat do nekonečna, než vám znechutit Wikipedii :) Zkusím to vysvětlit jednodušeji. Vložil jste do článku infobox (možná odněkud zkopíroval?). Ovšem vložil jste (zkopíroval?) do něj |100px. Můžete se na to podívat tady ve vaší editaci. To je špatně, nepatří to tam, dělá to neplechu. Víte? Kdyby cokoliv, pište, jsem k dispozici, rád pomohu. --Dvorapa (diskuse) 1. 10. 2018, 14:27 (CEST)

V iboxu vždy obrázek bez velikosti, třeba takto Maltézský záslužný řád? prostě jsem smazal 150px, rozumím tomu dobře?--Martin wolf (diskuse) 1. 10. 2018, 14:46 (CEST)

Ne obrázek, ale stuha. Obrázek klidně s velikostí, ale stuha bez ní. --Dvorapa (diskuse) 1. 10. 2018, 15:01 (CEST)

Rozumím a budu si doufám pamatovat.--Martin wolf (diskuse) 1. 10. 2018, 15:19 (CEST)

Family Search[editovat zdroj]

Martine, nějak se nemůžu dostat se starými záložkami na stránku FamilySearch, kde jsou odkazy na jednotlivé české matriky podle okresů/měst. Jaké adresy používáš, abych nemusel stahovat složitě matriky uložené v Zámrsku? Dík --Svenkaj (diskuse) 18. 10. 2018, 14:18 (CEST)

Family Search - je to jednoduché, musíš být registrovaný https://www.familysearch.org/register/custom/1, jinak to patrně nejde, já raději s matrikami ze Zámrsku pro wiki nepracuji, nebo najdu matriku a fragment zápisu uložím na comons a dál s ním pracuji. Já registraci samozřejmě mám. --Martin wolf (diskuse) 18. 10. 2018, 16:24 (CEST)

@Martin wolf: To jo, zaregistrovaný jsem. Ale dříve se mi pod touto záložkou [2] objevil seznam okresů a dál jsem se dostal k matrikám jednotlivých obcí. Teď mě to vede na jednotlivá jména, která nevyužiji. Potřebuji ty matriky obcí v rozdělení na narození, sňatky a pohřby. --Svenkaj (diskuse) 19. 10. 2018, 21:14 (CEST)

Tak co třeba toto - https://www.familysearch.org/search/image/index?owc=https://www.familysearch.org/service/cds/recapi/sord/collection/1804263/waypoints --Martin wolf (diskuse) 19. 10. 2018, 21:27 (CEST)

To je přesně ono. Dík --Svenkaj (diskuse) 20. 10. 2018, 10:34 (CEST)

Baxa[editovat zdroj]

Nerevertujte prosím citační šablony, naopak, naučte se je používat. To by Wikipedii spíše prospělo. --Vlout (diskuse) 28. 10. 2018, 13:04 (CET)

Dík za radu a upozornění, ale učit se nic nebudu. Onen odkaz, které jsem vložil já byl funkční. Tak o co jde? --Martin wolf (diskuse) 28. 10. 2018, 20:27 (CET)
Milí kolegové, dovoluji si vás upozornit, že zaměňovat dvě správné a funkční podoby odkazu (základní podobu a citační šablonu) sem a tam je považováno za naprosto zbytečné editace. --Gampe (diskuse) 28. 10. 2018, 20:43 (CET)
Dobře, nic se tedy neučte, ale tyto reverty jsou v podstatě škodlivé. Wikipedie má citační šablony, což je fakt, který lze jedině přijmout, nikoli popírat. --Vlout (diskuse) 28. 10. 2018, 21:32 (CET)

Musím Vás upozornit, že za příští revert citační šablony budu požadovat Vaše zablokování. Zvykněte si prosím na to, že Wikipedie má a proto je také používá. --Vlout (diskuse) 25. 11. 2018, 19:17 (CET)

Tak si klidně Vloute poslušte - byl jste Gampem upozorněn, aby jste neměnil funkční odkazy. Ještě jednou změníte mnou vložený funkční odkaz, tak já budu požadovat vaší blokaci. tečka--Martin wolf (diskuse) 26. 11. 2018, 11:53 (CET)
Odkazy nejsou měněny, to jste se asi trochu přehlédl. --Vlout (diskuse) 26. 11. 2018, 12:14 (CET)
Ale nepřehlédl, vy jste revertoval u Bohumír Čermák mnou prvovložené odkazy narození a sňatku této osoby. Důkaz je v historii. Je sice pravda, že jste příspěvek 22. května 2015, 15.53 založil, ale odkazy na matriky jste sám nevložil. Mnou vložené odkazy byly funkční tak poč je nahrazujete. Dokonce jste smazal část mnou doplněného textu, on byl závadný či lživý - očekávám vaše vysvětlení. Dokonce jste mě Vloute revertoval dvakrát - 23. listopadu 2018, 21.46 a 25. listopadu 2018, 19.16. Já provložené odkazy nerevertuji, protože jsou funkční. --Martin wolf (diskuse) 26. 11. 2018, 12:38 (CET)
Podívejte se prosím pečlivěji na tento odkaz. --Vlout (diskuse) 26. 11. 2018, 14:04 (CET)

Dívám se a vidím jen, že mé odkazy na matriční zápisy někdo nahradil jakousi "Citací elektronické monografie" a ptám se o co je ta citace elektronické monografie lepší než můj odkaz. Zde ona citace:

[1]

a zde můj strohý odkaz na stejnou věc:

[2]

Co obsahově více zatěžuje Wikipedii? Oslovím komunitu, zda je přínosné nahrazovat již funkční odkazy. Po pravdě tato polemika s vámi o ničem je zdržující a napříště se jí vyhnu, ale revertovat budu.--Martin wolf (diskuse) 26. 11. 2018, 15:16 (CET)

Zjevně si pletete odkazy a reference. Odkazem je třeba externí odkaz na adresu „http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/10640/?strana=13“, který změněn nebyl. Naproti tomu reference jsou doklady tvrzení článku, a jak zde můžete zjistit, používají se pro ně citační šablony. --Vlout (diskuse) 26. 11. 2018, 15:47 (CET)
Odkaz a reference stejně na něco odkazuje a reference mnou vložená je naprosto stejná jako ta vaše. Vaše nahrazení té mé je lepší a čtenář se dozví něco víc? Asi né, jen si tou změnou připadáte king. Slovíčkaření, nic víc. --Martin wolf (diskuse) 26. 11. 2018, 15:59 (CET)
Není naprosto stejná, obsahuje méně informací, než reference provedená citační šablonou (viz Pod lípou). Kromě se tak dodržuje jednotný formát citací. A z těchto důvodů máme v pravidlech zakotveny citační šablony. --Vlout (diskuse) 26. 11. 2018, 16:03 (CET)

Vyřešeno, referenci nahradím externím odkazem a bude klid, sice na první pohled neuvidí hned odkaz na matriku či úmrtí, ale kdo bude chtít tak si to najde. - Metoděj Habáň. --Martin wolf (diskuse) 26. 11. 2018, 16:23 (CET)

Masarykovi[editovat zdroj]

Ahoj. Podařilo se mi vyšťourat datum sňatku Ludvíka Masaryka, bratra TGM (viz [3]), což jsem doplnil do Rodokmen Masarykových. Někdy v té době, možná před svatbou, možná po svatbě, se jim narodila (asi) jediná dcera Ludmila. Při hledání jejího záznamu narození jsem ale nebyl úspěšný. Do pražských matrik jsem se díval vůbec poprvé, takže se v tom neorientuju, a ani nemám čas se tomu víc věnovat. Vzhledem k tomu, že se věnuješ známým osobnostem v matrikách, myslel jsem, že by to pro tebe mohl být takový tip, kdybys náhodou neměl co dělat. Měj se. --Harold (diskuse) 8. 11. 2018, 08:11 (CET)

Sice zajímavé, ale krom bratrství s TGM jde o vcelku bezvýznamnou osobu vinárníka. Kde jste v pražských matrikách hledal? Pobytovou přihlášku ani konskripci jsem nenašel, což u živnostníka je podivné. Nevím kde v Praze bydleli. To se pak těžko hledá.--Martin wolf (diskuse) 8. 11. 2018, 09:45 (CET)

Nedávno o něm vyšel v Reflexu článek, tak jsem se mrknul na wiki, co tu o něm máme. Tipnul bych si, že encyklopedickou významnost splňovat asi bude (kromě článku v Reflexu asi nějaké další zdroje budou, třeba https://www.slovnik-nakladatelstvi.cz/nakladatelstvi/l-masaryk.html). Přece jen tu máme i o dost obskurnější osoby. :-) V Praze měl vinárnu, od roku 1889 ve Vodičkově ulici na Novém Městě, tak jsem se podíval na farnost u Panny Marie Sněžné - viz sňatek, čp. 701 je Vodičkova. V roce 1900 z Prahy odešel. U narození dcery jsem štěstí neměl, ale nějak podrobně jsem to nehledal, jen jsem se tak zběžně podíval. Jak jsem psal výše, kdybyste měl zájem a našel to, bylo by to fajn. Kdyby ne, nic se neděje. Je to jen tip, třeba na nějaké dlouhé zimní večery. --Harold (diskuse) 8. 11. 2018, 11:51 (CET)

Osoba vskutku zajímavá, ale slyším o ní poprvé. Určitě by stálo za to napsat příspěvek do wiki. Je však zajímavé, že nemá pobytovou přihlášku v Praze. Jako by v Praze nebydlel. To TGM přihlášku má. Možná by stálo za to, se kouknout na nevěstu. Sice v době svatby nebyla nejmladší, ale její rodiče i jí samotnou bych asi hledal u sv.Petra. --Martin wolf (diskuse) 8. 11. 2018, 17:49 (CET)

matrika - Ludvík Masaryk - http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/5035/?strana=228 Alžběta Chvátalová - http://katalog.ahmp.cz/pragapublica/permalink?xid=F526E38F8CEA40D69547286AFFA7A1A2&scan=281#scan281

@Martin wolf, Harold: Nejvíc toho o Ludvíku Masarykovi vidím ve Slovníku českých nakladatelství [4]. Tam je informací poměrně dost, jen vinárník jistě nebyl.
Nějaké nevýznamné zmínky by se našly i v denním tisku (Kramerius). Zadal jsem si např. Masaryk + vinárník (Masařík ne). Zmínky jsou všeobecné, o vinárně; trochu jiná je jen tady [5] (článek H. G. Schauer) je větička o tom, že Schauera podporoval Ludvík Masaryk společně s TGM. Zmínka o tom, že pronajal sál Mladočechům [6] je podle mne na kočku. Zdraví --Svenkaj (diskuse) 8. 11. 2018, 22:00 (CET)
A ještě Lidové noviny [7] --Svenkaj (diskuse) 8. 11. 2018, 22:23 (CET)
Díky, pánové. Mně šlo o hlavně o to narození Ludmily, dcery Ludvíka. Osobně mi připadá, že sám Ludvík je dostatečně EV osoba na samostatný článek, ale sám se tomu věnovat nijak nebudu. Dostal jsem se k tomu fakt jen shodou okolností. Ale kdybyste tu Ludmilu náhodou někde našli (* asi v Praze, asi kolem 1898), bylo by to dobré doplnit do článku Rodokmen Masarykových. --Harold (diskuse) 9. 11. 2018, 07:44 (CET)

Zvážím zda třeba nezaložím samostatný článek, jen s rodopisnými údaji a nechť je volně smysluplně rozšiřován. --Martin wolf (diskuse) 9. 11. 2018, 09:29 (CET)

@Martin wolf, Harold: Rodopisný článek o Ludvíku Masarykovi by určitě byl vhodný, dejte se do něj. V těch dvou odkazech nahoře (Slovník českých nakladatelství a Lidové noviny) základní údaje jsou. Taky existuje portrét (Slovník...), ale netuším, odkud pochází.
Pokud jde o narození Ludmily Masarykové, ještě jsem zkoušel hledat datum oznámení sňatku v novinách, pak by se dala hledat matrika (provdána za Jaroslava Lipu, poválečného diplomata) - nic jsem nenašel. Dále Ludvík Masaryk bydlel podle adresáře Vodičkova 38 [8]. Tam dnes stojí palác Lucerna, číslo popisné přes 1900. Ale okolní domy mají čp. okolo 700. To by byla farní příslušnost sv. Štěpán nebo Panna Marie Sněžná. Nic jsem tam v indexech narozených okolo 1886 neviděl. Ještě jsem se podíval do Hustopečí, kde měl L. M. tiskárnu před příchodem do Prahy. Taky nic. Víc neumím. Zdraví --Svenkaj (diskuse) 9. 11. 2018, 11:09 (CET)

Já jsem zběžně prošel většinu matrik na Novém Městě (od roku 1898 a dál co to šlo) pokud měla index a nic. Také jsem se díval ke sv.Petru (naroz. matky) a taky nic. Ve Vodičková ul. měl vinárnu, ale nemusel tam bydlet. Jeho bratr TGM své děti zapsal u evangelíků, taky by stálo to vzít v úvahu. Taká jsem našel matriku (Jičín) nar. Jaroslava Lípu, o svatbě s dcerou LM nic. Rodiče JL se patrně přestěhovali do Prahy - http://digi.nacr.cz/prihlasky2/index.php?action=link&ref=czarch:CZ-100000010:874&karton=352&folium=608 a údaje sedí s matrikou N. Je to záhada to narození dcery LM. Ještě mě napadlo jestli nebyla nemanželská, v době svatby byla nevěsta postarší a vdaná nikdy nebyla. Tak už mě nic nenapadá --Martin wolf (diskuse) 9. 11. 2018, 13:11 (CET)

infobox fangličky[editovat zdroj]

Dobrý den pane kolego, prosím zachovejte základní podobu infoboxů. Ta vlajkosláva je možná pohledná, ale opravdu zbytečná.--Gampe (diskuse) 18. 11. 2018, 20:34 (CET)

Tak kolego, pokud dělám něco co zakázané, tak mě laskavě zdělte kde to najdu písemně. Pokud tomu tak není, pak vkládám vlajky tak jako je to u mnoha desítek příspěvků. Vám se to si nelíbí, tak navrhněte aby to bylo zakázané a uvidíme. Víc se k tomu nebudu vyjadřovat. --Martin wolf (diskuse) 18. 11. 2018, 21:03 (CET)

  1. Matriční záznam o narození a křtu, farnost Moravský Krumlov [online]. Moravský zemský archiv Brno [cit. 2018-11-23]. Dostupné online. 
  2. Matriční záznam o narození a křtu farnost Moravský Krumlov