MAFRA

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Na tento článek je přesměrováno heslo Mafra. Tento článek je o mediální společnosti. Další významy jsou uvedeny na stránce Mafra (rozcestník).
MAFRA, a.s.
Logo
Logo
Praha, Anděl, Sídlo MF a LN II.JPG
Právní forma akciová společnost
Datum založení 31.12.1991[1]
Sídlo Praha, ČR[1]
Obrat 2,5 mld Kč (2013)[2]
Výsledek hospodaření −0,2 mld Kč (2012)[1]
Celková aktiva 2,2 mld Kč (2014)[3]
Základní kapitál 1,8 mld Kč
Vlastní kapitál 1,4 mld Kč (2014)[3]
Zaměstnanci 1.027 (2013)[2]
Mateřská společnost AGROFERT, a.s.
Oficiální web http://www.mafra.cz/
Identifikátory
IČO 45313351
Některá data mohou pocházet z datové položky.

MAFRA, a.s., je největší česká mediální společnost, jež vydává nejčtenější deníky Mladá fronta DNES[4]Lidové noviny. Do mediální skupiny dále patří internetové portály iDNES.cz a Lidovky.cz s vlastními redakcemi, bezplatný deník Metro a týdeník 5plus2. Taktéž sem patří hudební televize Óčko a virtuální operátor MOBIL.CZ[5].

O společnosti[editovat | editovat zdroj]

Součástí skupiny jsou také dvě divize tiskárny Mafraprint v Praze a Olomouci.[5] Vlastní rovněž televizní agenturu TVD a má také podíl v největší české společnosti pro distribuci tisku PNS. Dvacetiprocentní podíl držela rovněž v podniku Vltava-Labe-Press, jenž vydává četné regionální noviny (Deníky Bohemia, Deníky Moravia a bulvární deník Šíp) – ten ale v roce 2009 vyměnila za podíl ve slovenském listu SME.

Většinovým vlastníkem MAFRY byla od roku 1994 německá společnost Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft (RBDV), která patří rodinám Arnold, Betz, Droste, Alt a Ebel (k datu 2008). V Německu vydává deník Rheinische Post.[5]

V červnu 2013 skupinu koupil Agrofert vlastněný Andrejem Babišem.[6] Akvizici následně v srpnu 2013 schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže[7]. Agrofert skupinu převzal 10. října 2013.[8]; odpovídající zápis v obchodním rejstříku byl proveden 16. října 2013 [9]. V listopadu 2013 soud pravomocně rozhodl, že společnost Mladá fronta nesmí používat v názvu svého deníku E15 slovní spojení "Mladá fronta", protože se tím dopouští nekalé soutěže.[10]4

V říjnu 2018 byl oznámen prodej vydavatelství Bauer Media, vydávající převážně volnočasové a lifestylové časopisy pro ženy. (např. Pestrý svět, Rytmus života nebo Chvilka pro tebe) vydavatelství MAFRA. V listopadu 2018 prodej schválil antimonopolní úřad. 4. prosince 2018 bylo portfolio časopisů Bauer Media začleněno do mediální skupiny MAFRA.[11]

Mediální skupina MAFRA sídlí v budově Anděl Media Centrum v Praze na Smíchově na místě neoficiálně označeném jako Mafra Plaza.

Vydavatelské a mediální portfolio[12][editovat | editovat zdroj]

Zpravodajství[editovat | editovat zdroj]

Deníky[editovat | editovat zdroj]

zdarma

Zpravodajské týdeníky[editovat | editovat zdroj]

  • Téma

zdarma

  • 5 plus 2

Online[editovat | editovat zdroj]

Časopisy[editovat | editovat zdroj]

Pro ženy, lifestyle[editovat | editovat zdroj]

  • Žena a život
  • Tina
  • Chvilka pro tebe
  • Claudia
  • Cosmopolitan
  • Bazaar
  • Můj svět
  • Dolcevita
  • Esquire

Společenské[editovat | editovat zdroj]

  • Pestrý svět
  • Rytmus života
  • Čas pro hvězdy

Programové[editovat | editovat zdroj]

  • Týdeník Televize
  • TV max
  • TV14 plus
  • TV Revue

Pro děti

  • Omalovánky Moudré Sovy
  • Luštění pro děti

Auto/moto

  • TopGear
  • Motor
  • Speed

Příběhové

  • Napsáno životem
  • Čas na lásku

Internet[editovat | editovat zdroj]

  • Expres.cz
  • eMimino.cz
  • Televize.cz
  • JenProMuže.cz
  • JenProŽeny.cz
  • JenProHolky.cz
  • Dolcevita.cz
  • Bazaar.cz
  • AkcniCeny.cz
  • Portmonka.cz
  • VratnéPeníze.cz
  • rajče.net
  • Arome.cz
  • Acomware.cz

Televize[editovat | editovat zdroj]

Rozhlas[editovat | editovat zdroj]

Virtuální operátor[editovat | editovat zdroj]

  • Mobil.cz

Mafra Slovakia[editovat | editovat zdroj]

Mafra Slovakia je slovenské vydavatelství, které na tamním trhu působí od roku 1992, původně pod názvem Ecopress. V roce 2013 koupil vydavatelství Andrej Babiš a mediální skupina byla přejmenována od roku 2015 na Mafra Slovakia. Do mediálního domu Ecopress patřil deník Hospodárske noviny a zpravodajský web HNonline.sk. Původním vlastníkem domu Ecopress byl skrze české vydavatelství Economia český podnikatel Zdeněk Bakala. Vydavatelství MAFRA Slovakia založila na slovenském trhu několik nových časopisů (např. Čarovné Slovensko a podle českého vzoru Téma). V prosinci 2018 byla do Mafra Slovakia začleněna slovenská odnož vydavatelství Bauer Media, vydávající převážně časopisecké tituly. Vydavatelství Bauer Media Slovakia bylo spolu s českou odnoží v listopadu 2018 zakoupeno koncernem Agrofert ze svěřenských fondů českého premiéra Andreje Babiše.[13][14]

Portfolio[editovat | editovat zdroj]

Zpravodajství[editovat | editovat zdroj]

Deníky[editovat | editovat zdroj]
  • Hospodárske noviny
Zpravodajské týdeníky[editovat | editovat zdroj]
  • Téma
Online[editovat | editovat zdroj]
  • HNonline.sk

Časopisy[editovat | editovat zdroj]

Pro ženy, lifestyle[editovat | editovat zdroj]
  • Evita
  • Balans
  • Tele magazín
  • Chvíľka pre teba
  • Lenna
  • Všetko pre ženu
  • Najlepšie Krížovky
Společenské[editovat | editovat zdroj]
  • Rytmus života
  • Noviny do pohody
Programové[editovat | editovat zdroj]
  • Euro Televízia
  • TV max
Příběhové[editovat | editovat zdroj]
  • Čas na lásku
  • Napísáné životom
  • Príbehy zo života
Populárně-naučné[editovat | editovat zdroj]
  • Svet poznania
Odborné[editovat | editovat zdroj]
  • Zdravotnícke noviny
  • Stratégie
  • Diabetik
  • HORECA
  • Obchod
  • RUNGO



Ekonomické ukazatele[editovat | editovat zdroj]

V roce 2005 hospodařila společnost se ziskem 392,6 milionu Kč (meziroční nárůst o 81 %), v roce 2007 se ziskem 304 milionu Kč (meziroční pokles o necelou desetinu)[15] a v roce 2008 se ziskem 220,5 milionů Kč (meziroční pokles o 84 milionů korun).[16]

Reference[editovat | editovat zdroj]

  1. a b c Výroční zpráva MAFRA, a.s. za rok 2012
  2. a b Výroční zpráva MAFRA, a.s. za rok 2013
  3. a b Výroční zpráva MAFRA, a.s. za rok 2014
  4. Nejvyšší čtenost si udržuje Blesk, poslechovost pak Impuls. ČT24 [online]. 2010-05-06 11:39 CET, rev. 2010-05-06 13:11 CET [cit. 2010-05-07]. Dostupné online.  – neplatný odkaz !
  5. a b c Portrét společnosti [online]. MAFRA [cit. 2010-05-07]. Dostupné online. 
  6. Andrej Babiš koupil vydavatelství Mafra. Rozšiřuje své mediální impérium. iHNed [online]. [cit. 2013-06-26]. Dostupné online. (česky) 
  7. MF Dnes i Lidové noviny definitivně patří Babišovi. Antimonopolní úřad povolil akvizici
  8. Babišův Agrofert převzal vydavatelství MAFRA, kam spadá i iDNES.cz
  9. justice.cz: MAFRA, a.s., Identifikační číslo: 45313351, Spisová značka: B 1328 vedená u Městského soudu v Praze – neplatný odkaz !
  10. Mafra vyhrála spor, E15 nesmí mít v názvu Mladou frontu
  11. MAFRA převzala české a slovenské vydavatelství Bauer Media - iDNES.cz. iDNES.cz. 2018-12-04. Dostupné online [cit. 2018-12-04]. 
  12. Tištěná média - Mediální skupina Mafra. iDNES.cz [online]. [cit. 2018-12-04]. Dostupné online. 
  13. Babiš posiluje v médiích. Od Bakaly koupil slovenské vydavatelství - iDNES.cz. iDNES.cz. 2013-04-12. Dostupné online [cit. 2018-12-04]. 
  14. MAFRA převzala české a slovenské vydavatelství Bauer Media - iDNES.cz. iDNES.cz. 2018-12-04. Dostupné online [cit. 2018-12-04]. 
  15. NACHTMANN, Filip. Mafře loni klesl zisk na 304 milionů. DůmFinanci.cz [online]. 2008-07-25 07:00 CET [cit. 2010-05-07]. Dostupné online. 
  16. MOTEJLEK, Miroslav. Mediálnímu domu Mafra propadl zisk po zdanění, Lidovky v tradiční ztrátě [online]. Motejlek.com, 2009-07-27 15:20 CET [cit. 2010-05-07]. Dostupné online. 

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]