Bauer Media

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Bauer Media
Základní údaje
Právní forma veřejná obchodní společnost
Adresa sídla Praha, Česko
Charakteristika firmy
Zaměstnanci 137 (2016)[1]
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Bauer Media v. o. s. je české vydavatelství řady časopisů, vlastněné do roku 2018 společností Heinrich Bauer Verlag z Německa. Na podzim 2018 je koupil mediální dům MAFRA, spadající pod firemní holding Agrofert, toho času uložený ve svěřenském fondu premiéra Andreje Babiše. Vydavatelství produkuje široké spektrum společenských časopisů, jeho dceřiná společnost Bauer Media Prague se zaměřuje na lifestylové tituly.[2]

Historie[editovat | editovat zdroj]

Vydavatelství bylo založeno v roce 1991 pod názvem Nová Móda Servis. Poté se až do roku 2006 jmenovala Europress. V březnu 2006 byla přejmenována na název odpovídající jménu vlastníka, tedy Bauer Media v. o. s.

Vlastnická firma Bauer Media (dříve Heinrich Bauer Verlag) pocházela z Německa, kde byla založena před rokem 1885. Na počátku 21. století byla koncernem Bauer Media Group sídlícím v Hamburku, v roce 2006 vydávala 152 titulů časopisů v 13 zemích světa, v roce 2010 vydávala 308 časopisů v 14 zemích a produkovala i digitální projekty. Dceřiné společnosti založila nejen v ČR, ale i ve Francii, Velké Británii, Polsku, Rusku, Slovensku, Španělsku a USA.

Samotná česká společnost Bauer Media v roce 2010 vydávala na českém trhu 21 titulů (oproti roku 2005 nárůst o 7). Sídlila v Praze 5 v ulici Moulíkova 1.

V roce 2016 firma utržila celkem 634 milionů korun a vygenerovala čistý zisk 124 milionů, o rok později obě hodnoty zvýšila na 659 milionů (o 4 %), resp. 152 milionů korun (o 23 %).[2] Dceřiná společnost Bauer Media Praha, specializující se na lifestylové časopisy, utržila v roce 2017 téměř 140 milionů korun (meziročně o 4 % více), čistý zisk však poklesl na 1,6 milionu z předchozích 9,75 milionu korun.[2]

V říjnu 2018[zdroj?] českou společnost koupila mediální firma MAFRA, vydávající mimo jiné deníky MF DNES či Lidové noviny, provozující např. Rádio Impuls a spadající pod koncern Agrofert.[3][4][5]

Tituly v roce 2010[editovat | editovat zdroj]

Soudní spory[editovat | editovat zdroj]

V roce 2008 soud rozhodl, že společnost zaplatí TV moderátorovi Karlu Šípovi za hanlivý článek v časopisu Pestrý svět 150 000 Kč. Také moderátor Jan Kraus na jaře 2009 oznámil, že se společností kvůli jejím bulvárním časopisům vede soudní spory.

Odkazy[editovat | editovat zdroj]

Reference[editovat | editovat zdroj]

  1. Účetní závěrka BAUER MEDIA v.o.s. za rok 2016, strana 11
  2. a b c Bauer Media loni navýšila zisk na 152 milionů korun. MediaGuru.cz [online]. [cit. 2018-10-09]. Dostupné online. (česky) 
  3. MALECKÝ, Robert. Babiš posiluje vliv v médiích, Mafra kupuje volnočasové časopisy z Bauer Media — HlídacíPes.org. HlídacíPes.org. 2018-10-09. Dostupné online [cit. 2018-10-09]. 
  4. Echo24, jhr. Mafra se chystá převzít Bauer Media, jednání se ale vlečou - Echo24.cz. echo24.cz. 2018-07-24. Dostupné online [cit. 2018-10-09]. 
  5. HEJKRLÍK, Pavel. Agrofert by koupí Bauer Media ztlumil dominanci Křetínského ve společenských magazínech. Asociace s Berlusconim může být ale pro Babiše kontraproduktivní, říká mediální expert Volek. Hospodářské noviny. 2018-07-24. Dostupné online [cit. 2018-10-09]. (česky) 

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]