Euro (týdeník)

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Týdeník Euro
Základní informace
Datum založení 1998
Datum zániku [[]]
Jazyk čeština
Země původu ČeskoČesko Česko
Klíčové osoby
Vydavatel New Look Media
Odkazy
ISSN 1212-3129 a 1212-9437
Číslo ČNB cnb000528586
Web Oficiální web
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Euro je český ekonomický týdeník vycházející od roku 1998. Vydává jej vydavatelství New Look Media, jehož vlastníkem je Miloš Štěpař. Vydavatelem týdeníku byla dlouhou dobu společnost Euronews, kterou vlastnila skupina PPF. V červnu 2012 bylo nakladatelství Euronews koupeno Mladou frontou. Koncem roku 2019 týdeník opustila část redakce a založila týdeník Hrot.[1][2][3] V listopadu 2020 se týdeník dostal do problémů v souvislosti s insolvencí svého vydavatele, společnosti Mladá fronta, kdy nevyšel v tištěné podobě.[4] V prosinci 2020 na čas přestal vycházet, vypnuty byly i jeho internetové stránky.[5]V lednu 2021 ho společně s celou online divizí koupila společnost Internet Info, která ho následně prodala společnosti New Look Media.[5]

Ocenění[editovat | editovat zdroj]

Týdeník Euro je nositelem titulu Časopis roku 2010 v kategorii časopisů s prodaným nákladem od 15 do 25 tisíc kusů. Titul Časopis roku každoročně uděluje Unie vydavatelů.[6]

V roce 2010 získalo Euro ocenění mezinárodní organizace Society for News Design Society for News Design[7] v kategorii Nejlepší fotografie. Oceněna byla fotografie filmového režiséra Juraje Herze, kterou vytvořil fotograf Martin Pinkas.

Týdeník Euro v roce 2004 obdržel ocenění Nejlepší časopis roku 2004 v kategorii Odborné nebo B2B tituly, udělovanou Unií vydavatelů.[8]

Kritika[editovat | editovat zdroj]

Podle Martina Maříka a Jiřího Pšeničky se do roku 2012, kdy časopis vlastnil Petr Kellner, „stalo zakazování publikace některých textů v jistou dobu běžnou praxí“, mimo jiné „některých článků z oblasti bankovnictví, o společnosti Setuza, o majitelích českých porcelánek a skláren Radoslavu Květovi a Janu Součkovi, o aktivitách bývalého kancléře Jiřího Weigla ve firmě Key Investments či o někdejším ministru informatiky Vladimíru Mlynářovi“.[9]

Bývalý redaktor týdeníku David Tramba koncem roku 2019 uvedl, že jedním z důvodu jeho odchodu bylo prodávání článků a rozhovorů a velké množství PR článků.[1]

Reference[editovat | editovat zdroj]

  1. a b Vzniká ekonomický týdeník Hrot, chystají ho redaktoři z Eura. Médiář [online]. News Media [cit. 2020-04-16]. Dostupné online. 
  2. Ekonomičtí novináři zakládají nový týdeník Hrot. MediaGuru.cz [online]. [cit. 2020-04-16]. Dostupné online. (česky) 
  3. Bývalí zaměstnanci Eura spustili nový magazín Hrot. Zatím online, na stánky chtějí v květnu. Info.cz [online]. [cit. 2020-04-16]. Dostupné online. (česky) 
  4. Týdeník Euro na papíře nevyšel, nebyl vytištěn. Médiář [online]. 2020-11-24 [cit. 2020-11-28]. Dostupné online. 
  5. a b AUST, Ondřej. Týdeník Euro ožije, kupuje ho New Look Media. Médiář [online]. 2021-02-02 [cit. 2021-02-02]. Dostupné online. 
  6. Unie vydavatelů Výsledky 2010[nedostupný zdroj]
  7. The Society for News Design
  8. Unie vydavatelů Výsledky 2004. www.uvdt.cz [online]. [cit. 2008-05-05]. Dostupné v archivu pořízeném dne 2007-07-22. 
  9. MAŘÍK, Martin; PŠENIČKA, Jiří. Konec nezávislých médií? [online]. Dotyk.cz, 2013-09-27 [cit. 2018-09-20]. Dostupné online. 

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]