The Sun

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
The Sun
logo
logo
Formát bulvár
Majitel News UK
Editor Tony Gallagher
Založení 15. září 1964
Politické zaměření Konzervativní
SNP (The Scottish Sun)
Fine Gael (The Irish Sun)
Jazyk angličtina
Sídlo společnosti 1 London Bridge Street, London, SE1 9GF
ISSN 0307-2681
OCLC 723661694
Oficiální web
https://www.thesun.co.uk/
Některá data mohou pocházet z datové položky.

The Sun jsou bulvární noviny vycházející šest dní v týdnu ve Spojeném království a Irsku. Deník byl založen v roce 1964, v roce 1969 noviny koupilo vydavatelství News UK vlastněné společností News Corp australského miliardáře Ruperta Murdocha, které prosadilo posun novin směrem k bulváru.

Šlo o nejprodávanější noviny ve Spojeném království, ale v roce 2013 se propadly na druhé místo za Daily Mail. V březnu 2014 dosáhly prodeje výši 2,2 milionu výtisků. Zhruba 41 % čtenářů tvoří ženy a 59 % muži. The Sun byl během své existence zapleten do mnoha kontroverzí. Regionální mutace vychází ve Skotsku, Severním Irsku a Irsku.

V roce 2012 začal vycházet nedělník The Sun on Sunday, který nahradil ukončený nedělník News of the World.

Odkazy[editovat | editovat zdroj]

Reference[editovat | editovat zdroj]

V tomto článku byl použit překlad textu z článku The Sun (United Kingdom) na anglické Wikipedii.

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]