The Times

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání
Tento článek pojednává o londýnském deníku. Další významy jsou uvedeny v článku The Times (rozcestník).
The Times
Titulní stránka 4. prosince 1788
Titulní stránka 4. prosince 1788
Druh deník
Založení 1. ledna 1785
Vlastnictví soukromé
Jazyk angličtina
Sídlo společnosti London Bridge, Londýn, Spojené království
ISSN 0140-0460
Oficiální web
http://www.thetimes.co.uk

The Times je britský národní deník, který vychází ve Spojeném království od roku 1785. The Times i jeho sesterské noviny The Sunday Times vydává společnost Times Newspapers, kterou vlastní News Corporation v čele s Rupertem Murdochem. Oboje noviny však byly založeny nezávisle na sobě a pod společné vlastnictví se dostaly v roce 1966. Ačkoliv tento středopravicový deník podporuje zejména konzervativce, v roce 2001 a 2005 se ve všeobecných volbách přiklonil na stranu labouristů.

The Times propůjčilo svůj název „Times“ i dalším deníkům po celém světě - např. The New York Times, The Los Angeles Times, The Times of India, The Times of Malta nebo The Irish Times. Pro větší přehlednost se zejména v Severní Americe označuje The Times také jako "London Times" nebo "Times of London". Tento deník také poprvé představil písmo Times Roman, které navrhl jeho typografický poradce Stanley Morrison a díky své snadné čitelnosti jej dnes najdete prakticky všude.

Celých 219 let noviny vycházely v klasickém „větším“ formátu, který je v Británii tradičně spojován se seriózním tiskem, ale v roce 2004 se noviny rozhodly přesedlat na menší rozměry, které používá zejména tisk bulvární. Noviny tím chtěly přilákat více mladších čtenářů a také ty, kteří cestují hromadnou dopravou.

Americká verze deníku je v oběhu od roku 2006.

Historie[editovat | editovat zdroj]

The Times začal vydávat v roce 1785 John Walter pod názvem The Daily Universal Register. O tři roky později byly noviny přejmenovány na The Times.

V roce 1981 převzala noviny společnost News International Ruperta Murdocha, ale konzervativní vláda koupi nikdy neuvedla u Komise pro monopoly a fúze, a to kvůli tomu, že předchozí vlastník The Thompson Corporation pohrozil, že vydávání novin zruší, pokud nebudou v přiděleném čase převzaty někým jiným. Hrozilo, že jakýkoliv právní odsun Murdochova převzetí by mohl vést k zániku obou titulů. Důvodem bylo to, že převzetí dalo Murdochovi kontrolu nad čtyřmi národními novinami; The Times, The Sunday Times, The Sun a News of the World.

Přehled vlastníků[editovat | editovat zdroj]

  • John Walter (1785–1803)
  • John Walter 2. (1803–1847)
  • John Walter 3. (1847–1894)
  • Arthur Fraser Walter (1894–1908)
  • Lord Northcliffe (1908–1922)
  • rodina Astorů (1922–1966)
  • Roy Thomson (1966–1981)
  • News International (pobočka News Corporation) v čele s Rupertem Murdochem (1981— )

Současní novináři a sloupkaři[editovat | editovat zdroj]

Odkazy[editovat | editovat zdroj]

Související články[editovat | editovat zdroj]

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]