Diskuse:Sněžka

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Přesnost[editovat zdroj]

  • Rozdíl mezí Baltem a Jadranem není 1 m, ale 46 cm.
  • Od roku 1955 se v Česku (resp. v ČSR, ČSSR, ČSFR) používá měření od Baltu, t.j. všechny ostatní údaje jsou špatně.
  • Nivelizace je vyrovnávaní výšek, určování výškových rozdílů se nazývá nivelace (t.j. i nivelační body). --Tlusťa 12:51, 18. 9. 2007 (UTC)
Ke prvním dvěma bodům: nepřijde mi, že by přidaný text tvrdil opak. Je spíše o něčem jiném. Vysvětluje že někde udávané 1601 m.n.m. není "tiskova chyba". --Li-sung 12:56, 18. 9. 2007 (UTC)
Rozdíl mezi 1602 a 1601 je jeden metr. A takový rozdíl mezi oběma systémy není. --Tlusťa 12:58, 18. 9. 2007 (UTC)
Priklad s vymyslenymi cisly: Rozdil mezi 1601,3 (po zaokrouhleni 1601) a 1601,7 (po zaokrouhleni 1602) je 0,4 m. :) Terminus technicus "nivelizacni bod" jsem uz opravil. --Jx 13:10, 18. 9. 2007 (UTC)
Ok, a teď hlavní nivelační bod na Sněžce? Základních nivelačních bodů je několik, žádný z nich se nenalézá na Sněžce. Budovat jen jeden základní bod a ještě na poměrně špatně přístupném místě je tak trochu klukovina :) [1]. --Tlusťa 13:23, 18. 9. 2007 (UTC)
Zjevně tam není nivelační bod, ale „základní trigonometrický bod“ [2] [3] [4] --Li-sung 13:25, 18. 9. 2007 (UTC)
Trigonometrický bod není nivelační bod. Lze ho použít pro měření výšky, které nevyžaduje velkou přesnost, ale velmi přesná nivelace na něm není možná. Pro laiky: triangulační bod je šutr s křížkem na povrchu, kdežto nivelační má na povrchu kovovou čepičku. Křížek označuje, kde se měří zeměpisné souřadnice, čepička nadmořskou výšku. Kuba Turek (diskuse) 11. 5. 2014, 18:26 (UTC)
Nejsem si úplně jistej, jestli je trigonometrická síť používána a použitelná pro výšky, ale dle mapy KTC 1:50 000 je Sněžka vysoká 1602,3 m. Od Baltu. Takže od Jadranu by to bylo 1602,76. Kde se vzalo 1601 mi pořád není jasné. Ten odstavec tam podle mě vůbec nemá co dělat. --Tlusťa 14:14, 18. 9. 2007 (UTC)

Kaple[editovat zdroj]

Pokud je dnes kaple na polské straně, musela být po roce 1742, resp. 1763 v Prusku. Pak si těžko její rušení dalo spojovat s josefinským rušením klášterů. Klášter v Krzeszówě, ideový původce stavby, byl zrušen v roce 1810, rozhodně ne Josefem II., ale pruským králem Friedrichem Vilémem III. Takže i když je tato informace zdrojována, je zdroj pochybný a informace nepřesné až zavádějící. Dryvalley 19. 10. 2011, 11:31 (UTC)

Pak je třeba dohledat jiné, důvěryhodnější zdroje, kterými by bylo možno to doložit. --Bazi 19. 10. 2011, 14:46 (UTC)

Výška Sněžky přeměřena. Výsledek 1603,30 m n.m.[editovat zdroj]

Dobrý den, dne 17.11.2013 jsem provedl geodetické měření za účelem určení správné výšky Sněžky. Měření bylo výškově připojeno na dva nivelační body, které se nacházejí na hraně Obřího dolu. Pečlivým proměřením okolí kaple sv. Vavřince bylo nalezeno nejvyšší místo, jehož hodnota je 1603,30 m n.m. =TuRcO=

Děkujeme za cennou informaci, nicméně jako taková je pro Wikipedii bohužel bezcenná, protože se nemůžeme kromě vašeho sdělení zde opřít o žádný věrohodný externí zdroj. Publikoval jste prosím výsledky svého měření někde jinde? Pokud ano, byli bychom rádi za tuto informaci, abychom zde takovou publikaci mohli uvést jako zdroj. Děkujeme! --Blahma (diskuse) 7. 2. 2014, 15:46 (UTC)
Beru zpět, našel jsem v článku odkaz [5], který zřejmě pojednává právě o vašem měření. --Blahma (diskuse) 7. 2. 2014, 15:47 (UTC)

Sněžka a Polsko[editovat zdroj]

Podle dnešního článku na Novinky.cz je 1603 metrů na polské straně Sněžky, takže původních 1602 platí pro Česko dál.--Zákupák (diskuse) 11. 2. 2014, 10:41 (UTC)

V takovém případě bude ale třeba poupravit v článku množství formulací typu "Čech i celého Česka" nebo "Přes vrchol Sněžky prochází". --Blahma (diskuse) 11. 2. 2014, 11:07 (UTC)

Ale prd. I pro českou stranu platí 1603. Výška nejvyššího bodu na polské a české straně se liší 10 cm. 1603,3 a 1603,2. Takže žádný údaj 1602 pro Česko neplatí.

Lyžařské sjezdy ze Sněžky[editovat zdroj]

Jakýsi neznámý 5.22.152.162 dnes vymazal odkaz na průvodce lyžařských sjezdů ze Sněžky. Některé z nich jsou dnes nelegální (ale dříve byly legální a možná v budoucnosti zase legální budu) ale historicky významné - ale to by přece encyklopedie neměla řešit. Wiki přece není spolek ekologických šílenců, ale nestranná organizace, která poskytuje informace všeho druhu. Myslím, že by se odkaz z principielních důvodů měl vrátit. Vymitac (diskuse) 6. 12. 2015, 22:45 (CET)

Prosím, zpracujte původní text tak, že rozlišíte legální a nelegální sjezdy, což je důležitá encyklopedická informace, ozdrojujte, a pak bych to viděl v pořádku. — Jagro (diskuse) 7. 12. 2015, 14:14 (CET)
Asi si nerozumíme - nemyslím si, že by měla být Wiki lyžařským průvodcem - ale měl by v ní být odkaz na nezávislý lyžařský průvodce, pokud se týká právě jenom Sněžky. A to právě ten anonym vymazal. Vymitac (diskuse) 8. 12. 2015, 10:57 (CET)
Obávám se, že si opravdu nerozumíme; editujte článek s odvahou a maximem možných zdrojů. — Jagro (diskuse) 9. 12. 2015, 01:43 (CET)
Dodal jste mi odvahu. Vracím odkaz na původní místo. Vymitac (diskuse) 9. 12. 2015, 02:45 (CET)
Perfektní, trošku jsem to reformuloval, je to takto v pořádku? — Jagro (diskuse) 9. 12. 2015, 03:09 (CET)
Děkuju! Je to O.K.Vymitac (diskuse) 12. 12. 2015, 21:40 (CET)