Diskuse:Alfréd Schaffer

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Kde narozen?[editovat zdroj]

Všechny jazykové verze Wikipedie (krom anglické, která tento údaj nemá) uvádějí, že se Alfréd Schaffer narodil v Budapešti bez toho, že by uvedly zdroj tvrzení (jak je zvykem, opisují jedna od druhé). Německá Wikipedie praví v úvodu totéž, ale v textu dále hovoří o tom, že se Alfréd Schaffer narodil v Bratislavě (Pressburg). Tak nevím. Jediný zdroj, který jsem našel a který potvrzuje místo narození Budapešť je zde (Neues Wiener Journal z 22. 6. 1924, s. 17). Ale je jen to popularizující novinový článek.--Svenkaj (diskuse) 19. 10. 2020, 17:01 (CEST)[odpovědět]

Druhý zdroj Zde--Zoner60 (diskuse) 19. 10. 2020, 17:10 (CEST)[odpovědět]
@Zoner60:Dík. Ale ten Váš zdroj zrovna má (na rozdíl od všech Wikipedií a toho novinového článku, který uvádím výše) místo narození Bratislava. :-o Zdraví--Svenkaj (diskuse) 19. 10. 2020, 17:19 (CEST)[odpovědět]
@Zoner60: Dobrý večer, nevím, proč jste smazal, ale Vámi uvedený zdroj jsem uvedl jako doplňující poznámku. Zdraví--Svenkaj (diskuse) 19. 10. 2020, 20:52 (CEST)[odpovědět]
Je na Vás EMAILové spojení , chtěl bych vám napsat. --Zoner60 (diskuse) 19. 10. 2020, 21:22 (CEST)[odpovědět]
MyHeritage je jako zdroj naprosto nevyhovující. Pokud jediný zdroj, navíc dobový, uvádí Budapešť, proč mu nevěřit (a neuvést ho)... Dokud se nenajde jiný. A k německé wiki: stačí se mrknout do historie. Byl tam všude Prešpurk, tedy až do této, poměrně nedávné editace. --Harold (diskuse) 19. 10. 2020, 21:59 (CEST)[odpovědět]
ad [1]: MH je nevěrohodný zdroj pro cokoliv, takže nějak nevidím důvod jej reflektovat v poznámkách a tvářit se, že to není ref. :-) Navíc v tom souboru "Famous People Throughout History" očividně luxuje Wikipedii a Wikidata (o tom byla zmínka nedávno na jednom z brněnských srazů, ale nevím, jestli je to v záznamu @Blahma:)), čili navíc zdrojování kruhem. Na WD opět až do konce srpna byla Bratislava. --Harold (diskuse) 19. 10. 2020, 22:15 (CEST)[odpovědět]
A co tohle: http://www.nemzetisport.hu/galeria/felujitottak-schaffer-alfred-sirjat-nemetorszagban-2989 --Xyzabec (diskuse) 19. 10. 2020, 22:44 (CEST)[odpovědět]
Resp. asi ještě lepší ref v maďarské Wiki :-) --Xyzabec (diskuse) 19. 10. 2020, 22:57 (CEST)[odpovědět]
Jo. :-) Očividně souvisí s tou přepisovací aktivitou, a to včetně maďarské wiki. --Harold (diskuse) 19. 10. 2020, 23:06 (CEST)[odpovědět]
@Harold, Xyzabec, Zoner60: Přiznám se, že jsem natvrdlý a nerozumím, co je tedy správný postup. Původní smysl mé připomínky nahoře byl, že někdo udává místo narození Budapešť, jiný Bratislavu, a ani pro jedno z těch tvrzení nemáme kloudný zdroj. Tak jsem si myslel, že pochybnost by mohla být v článku vyjádřena. Prosím, upravte někdo, jak se domníváte. Já revertovat nebudu, tak zásadní problém to zase není. Zdraví--Svenkaj (diskuse) 20. 10. 2020, 10:57 (CEST)[odpovědět]
Wikipedie má reflektovat věrohodné zdroje, nikoliv kdejaký žlebt, co se kde na těch internetech objevil. :-) Jednou z činností wikipedisty je v té záplavě informací v dnešní internetové době takové zdroje určit. MyHeritage je ze své podstaty nevěrohodný zdroj, navíc vysávající údaje z WP a WD, tudíž ho dávat za příklad nějaké autority, která uvádí Bratislavu, není zrovna nejvhodnější. Kde se Bratislava původně v článku vzala, netuším, ale když máme nějaké věrohodné zdroje pro Budapešť, tak je na místě preferovat je. Nikoliv je relativizovat poznámkou o sociální síti zvané MyHeritage. Pokud se objeví nějaké věrohodné zdroje uvádějící Bratislavu (a ideálně takové, u kterých by bylo zřejmé, že to neopsaly z WP/WD), pak je jistě na místě ten rozpor uvést. --Harold (diskuse) 20. 10. 2020, 11:21 (CEST)[odpovědět]
Máš to správně Budapešť Zde 6 obrázek--Zoner60 (diskuse) 20. 10. 2020, 11:07 (CEST)[odpovědět]
@Zoner60: Dík, už má dušička pokoj :-), náhrobní kámen je opravdu dobrý zdroj.--Svenkaj (diskuse) 20. 10. 2020, 11:41 (CEST)[odpovědět]
Náhrobní kámen je opravdu dobrý zdroj. To jste myslel jak (ironicky???)--Zoner60 (diskuse) 20. 10. 2020, 11:51 (CEST)[odpovědět]
@Zoner60: Ale ne, naopak - to bylo ocenění, že jste mě přesvědčil dobrým zdrojem. V místě narození na náhrobním kameni, bych řekl, opravdu chyba nebude. Zdraví--Svenkaj (diskuse) 20. 10. 2020, 12:08 (CEST)[odpovědět]