Diskuse:James Bond

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Vážený kolego, pokud vím, tak v tomto případě se "i/y" ve slově představitelé odůvodní "představitely" jako "pány" --Kirk 15:02, 31. 7. 2005 (UTC)

Odůvodní v čase budoucím, až se bude skloňovat představitel, bez představitela, vokativ představitele! --Malý·čtenář 12:23, 1. 8. 2005 (UTC)

"Přísně tajné" je správný překlad. "Jen pro tvé oči" je omyl. --Wiki-vr 17:44, 31. 7. 2005 (UTC)

"Přísně tajné" se řekne "Top secret". "Jen pro tvé oči" je naprosto doslovný překlad, který se objevil jak na obalu DVD, tak i v dotyčném dabingu. "Přísně tajné" je velice doslovný překlad. Ostatně, kdo to viděl, tak ví, moc dobře, že v poslední scéně se objevuje věta "Jen pro tvé oči, miláčku" --Kirk 18:31, 31. 7. 2005 (UTC)

Tady je důkaz. --Kirk 18:35, 31. 7. 2005 (UTC)

A tady máte mnou vytvořený vzorek dotyčné scény v DivXu a s Dolby Digital 5.1 AC3 zvukem --Kirk 18:48, 31. 7. 2005 (UTC)

Domnívám se, že se mýlíte s překladem oba. Zjevně se jedná o "nepřeložitelnou" slovní hříčku, kdy významy jsou možné oba. Jednak doslova - jen pro tvé oči - jak říká slečna na konci filmu , tak "tajné" jak je na začátku filmu na deskách, které přejímá Bond . Pokud by jste absolvovali základní prezenční službu, věděli by jste, že existuje několik stupňů utajení : u nás 1 stupeň - důvěrné /odpovídá asi tak anglickému for your eyes only/, 2 stupeň - tajné , 3 stupeň - přísně tajné /tomu odpovídá Top secret. Zdravím . I.V.

Upravil jsem počet bondovek u Conneryho ze 7 na 6(Nikdy neříkej nikdy se nepočítá)

Ad mapka: v Rusku se natáčelo (Zlaré oko). Naopak na Slovensku se odehrával kus Dechu života, ale nenatáčelo se tam. Mapka (byť doplněná) má jisté mezery. Je nutné ji tam takhle nesprávnou mít? --Postrach 10:44, 8. 2. 2007 (UTC)

O mapce si muzete podiskutovat tady: w:James Bond locations. --Jx 13:04, 8. 2. 2007 (UTC)

Dobrý den, Myslím že máte v té mapce chybu. Ve filmu Casino Royale se jednak v ČR natářelo, ale ČR i v intru navštívil. A potom Casino Royale byl Grand hotel Pupp v Karlových Varech --Leonardo 12. 11. 2008, 18:47 (UTC)

Důvody pro zrušení poznámky o vývoji ceny zlata[editovat zdroj]

7. 1. jsem skryl poznámku o vývoji ceny zlata, která měla vysvětlovat, proč byl finančně nejúspěšnější film Thunderbold, i když jeho tržby v USD nebyly nejvyšší. Důvodem bylo:

  • Tvrzení je bez zdroje
  • Přepočet hodnoty jakéhokoliv zboží na množství zlata v daném okamžiku je samozřejmě možný. K tomu ale není třeba rozsáhlé vysvětlování, stačilo by prosté konstatování, kolik stála unce zlata v porovnávaných letech. Z matematického hlediska nedávají hodnoty s 23 desetinnými místy příliš praktického smyslu a nebudí důvěru
  • Udávaný výpočet nedává příliš smyslu. V poznámce se praví doslova (kopíruji včetně překlepu): „Za čásku 141 200 000 USD šlo v roce 1965 koupit 4034285,7142857142857142857142857 uncí zlata. Kdybychom v roce 2012 prodali 4034285,7142857142857142857142857 unci zlata, pak bychom za něj přibližně získali 6733142171,43 USD.“ Podle tohoto výpočtu mělo zlato v roce 2012 zhruba 47x větší cenu, než v roce 1965, to odpovídá skutečnosti. Zlato v roce 1965 skutečně stálo asi 35 USD a v roce 2012 se pohybovalo okolo 1700 USD. Dnes se ale prodává asi za 1500 USD, tedy výrazně levněji, byla období stability ceny i rozkolísání ceny.
  • Na grafech zde [1] je vidět, jak cena zlata kolísá (i když dlouhodobě stoupá). Podle logiky citované úvahy by film, který utržil v roce 2019 stejnou částku jako jiný, vyrobený v roce 2011 (kdy bylo zlato nejdražší), byl finančně úpěšnější. To asi málokdo potvrdí.
  • Úvahy o tom, jak a proč se mění cena zlata patří podle mne do jiného článku, než do hodnocení filmů o Jamesi Bondovi. Proto ruším tuto část poznámky znova.

Zdraví--Svenkaj (diskuse) 9. 1. 2020, 20:30 (CET)

Dlouhodobě, od roku 2015, kdy tam to zlato vložila anonymní IP, byl požadován zdroj, čili jsem to celé odstranil. Jinak pro info, existují inflační kalkulačky (např. https://www.in2013dollars.com/), na kterých se dá výše tržeb z roku XY převést na současnou hodnotu a netřeba operovat s nějakou cenou zlata. Navíc uváděné částky byly zcela mimo. --Harold (diskuse) 9. 1. 2020, 20:54 (CET)