Diskuse:Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání

Stranické preference[editovat zdroj]

To co tam je teď je podivný slepenec preferencí a modelů. Můžeme tam buď dát preference, ale větší smysl by dávaly modely, které berou v úvahu míru pevnosti rozhodnutí a snaží se výsledky skutečně odhadnout. Jenže těch je spousta. Co modely, které výjdou/vyšli po zahájení kapmaně dle zákona? --Fafrin (diskuse) 23. 5. 2017, 17:01 (CEST)

Předělal jsem to na modely a už to má celkem dobrou konzistenci, akorát se to zase začíná hrozně natahovat. Nejsem příznivec prahů ale zařazovat Realisty, kteří se objevili pouze ve dvou modelech jedné pochybnější agentury a to s výsledky 0,7 a nyní 0,2 (což je menší než statistická chyba), se mi úplně nechce. Nápady? Samozřejmě to můžeme taky nějak osekat až budou podané kandidátky. Či začít stopovat od čerstvějšího data. --Fafrin (diskuse) 14. 7. 2017, 19:59 (CEST)

ČSSD - populistická strana[editovat zdroj]

Na programové konferenci ČSSD byl představen program, který je nápadně populistický - prům. plat 40.000 Kč, vlaky pro děti a důchodce zdarma atd., viz [[1]]. Z toho důvodu jsem k ČSSD přiřadil populismus. Mouchatm (diskuse) 18. 6. 2017, 21:04 (CEST)

Řazení stran v seznamu[editovat zdroj]

Protože se změnilo pořadí na prvních dvou místech (u obou zatím zveřejněných průzkumů) a strany nejsou podle abecedy, mělo by to asi reflektovat i pořadí stran/hnutí v tabulce. Navrhuji setřídit je podle součtu preferencí průzkumů v posledním dostupném měsíci (jakmile budou aspoň dva průzkumy). Zbytek seřadit abecedně. Jdu to teď udělat, kdyby v tom byl problém, tak holt někdo udělá revert :-). KaZ (diskuse) 27. 6. 2017, 12:38 (CEST)

Já bych si radši ušetřil práci a řadil abecedně. Případně třeba podle arbitrárně vylosovaných volebních čísel, až budou.--Fafrin (diskuse) 1. 7. 2017, 14:04 (CEST)

Řazení podle čísel je nesmyslné. Řadit by se mělo podle volebních preferencí a následně podle voleního výsledku. --K23k23 (diskuse) 12. 8. 2017, 18:37 (CEST)

[editovat zdroj]

K23k23: K revertu mého rozvinutí "№ krajů" na "počet krajů" – domnívám, se, že označení "№" jako netradičního symbolu je oprávněné, protože v našich končinách nemá tradici, dokonce nemá ani stránku na české Wikipedii. (: —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 11:22 (CEST)

Já bych to podpořil, stejně tak by jsme tam mohli mít hystoricky třeba # krajů, protože octothorp se používal jaku numbersign, ale nejsme anglický, jsme český, počet ne u nás někdy zkracuje "p.", ale tady máme místo. Navíc tam pravděpodobně přibude "počet krajů a kandidátů", brzy časem.--Fafrin (diskuse) 2. 8. 2017, 11:27 (CEST)
Mezitím jsem si uvědomil pádnější argument, totiž že ten symbol znamená "číslo" (např. číslo domu), a ne počet, revert jsem tedy revertoval. —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 11:30 (CEST)
Fafrin: Asi jsem to trochu zamotal, já jsem od začátku PROTI tomu "№ krajů" (№ není "počet"). To "oprávněné" patřilo jen k mému vyjádření, že jde o u nás netradiční symbol, které jsem použil v popisu editaci článku, což pak bylo rozporováno v popisu revertu kolegy vandalisty. —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 21:19 (CEST)
Domnívám se, že užití znaku № je v tomto případě nesprávné. Jak píše kolega Mykhal, je to spíše vyjádření pro číslo domu. Zároveň vás upozorňuji na existenci závazného pravidla - Pravidlo tří revertů - to ovšem nejsem první, doufám však, že budu poslední. Upozorňuji jen preventivně... Kolegu K23k23 vyzývám, aby se revertů zdržel, pokud (zatím) panuje shoda, že používat tuto značku je nevhodné. Děkuji však za práci vás všech a prosím, abyste v ní vytrvali a pokud možno beze sporů. Pěkný den přeje --Vojtasafr (diskuse) 2. 8. 2017, 19:58 (CEST)

Editačnímu válečníkovi K23k23 bych ještě doporučil prostudovat si tento symbol na anglické Wikipedii, a taky zjistit si, co znamená "ordinální". —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 19:49 (CEST)

Moc nerozumím snaze protlačovat typicky anglické "№" a zbytečně tak řadě čtenářů komplikovat pochopení významu, když se do nadpisu vejde česky srozumitelný "počet". Občas lze vidět něco podobného s anglickým "#", jakožto určením "pořadí".--Kacir 2. 8. 2017, 20:07 (CEST)

№ není anglické! je to symbol, který je praktické používat. Shoda na tom, že tuto značku je nevhodné používat, nepanuje. Ordinální čísla s tím vůbec nemají co dělat (pro chytrolíny s tvrdým před ch) A místo tam je teď proto, protože jsem ten bordel předělal do čitelné tabulky. – Tento nepodepsaný komentář přidal uživatel K23k23 (diskusepříspěvky)

Kdysi jsem snad slyšel hypotézy, že ta zkratka znamená "number of", informace na en:№ nic takového nedokládají, a to "o" v symbolu znamená "ordinální", tedy pořadový. Tedy, praktický tento symbol možná je, avšak u nás netradiční, a navíc, jak už tady bylo několikrát zmíněno, má jiný význam, než jak byl tady použit. —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 20:55 (CEST)
(Pro férovost, v symbolu to "o" asi znamená spíše konec termínu "numero" než "ordinální". Avšak význam je "ordinální", jak se tam píše. V tabulce nám tedy opět stojí nesmyslné "číslo krajů" :-/ ) —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 21:05 (CEST)
.. onen popisek je rozdělen do dvou řádků. "Počet" není o mnoho delší než "krajů", takže ta úspora místa je taky sporná. —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 21:00 (CEST)

№ znamená číslo nebo počet! Ordinální vašnosto! – Tento nepodepsaný komentář přidal uživatel K23k23 (diskusepříspěvky)

Nebyl by nějaký příklad použití ve smyslu "počet"? —Mykhal (diskuse) 2. 8. 2017, 21:24 (CEST)

Osobně si myslím, že by se ten znak neměl používat v tomto případě ze dvou hlavních důvodů: Primárním je, že to čtenáře zmate, nemusejí danému znaku rozumět, a když mu rozumějí, může je zmást sekundární důvod pro neužití, kterým je fakt, že je zde znak špatně použit. Jak už jsme s kolegou zmiňovali výše, setkal jsem se znakem v kontextu, kdy nahrazoval slovo číslo - dům № 13, trolejbus ev. č./№/# 110. Je nutno si uvědomit, že Wikipedii tvoříme (alespoň doufám) pro čtenáře. Pro ty by měl být článek co nejčitelnější, jednoduchý k pochopení, čtenář by měl ihned zjistit či pochopit, co a jak autor myslí... Pěkný večer přeje --Vojtasafr (diskuse) 2. 8. 2017, 21:38 (CEST)

Řád národa[editovat zdroj]

kandiduje ve vsech 14 krajich Devlnull (diskuse) 7. 8. 2017, 08:36 (CEST)

špatný odkaz na web[editovat zdroj]

Dobry den chtěl bych upozornit na velkou chybou, která je v tabulce. Politické strany kandidující ve volbách u strany Sdružení pro republiku – Republikánská strana Československa Miroslava Sládka . Je tam špatný odkaz na web na jinou stranu. Náš web je http://www.spr-rsc.cz/. Prosím o rychlou nápravu této chyby.Dračík (diskuse) 23. 8. 2017, 10:23 (CEST)

Z počátku jsem byl nedůvěřivý, ale zřejmě máte pravdu. Je v tom trošku chaos. Jednak podobně pojmenovaných stran je více. A druhak, uvedený web má sebe nasměrováno více domén: (www.)spr-rsc.cz a (www.)sprrsc.cz. Ale ta druhá je jen přesměrování na první, kterou má navíc registrovánu sám pan vůdce. Takže jsem to poopravil i na Sdružení pro republiku – Republikánská strana Československa Miroslava Sládka. —Mykhal (diskuse) 23. 8. 2017, 11:48 (CEST)