Diskuse:Sovětská válka v Afghánistánu

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Tento článek pochází ze stránek "diskuťáku" PALBA.CZ Jsem autorem tohoto článku, takže jeho zveřejněním nic neporušuji.

Pokud by měl někdo zájem o další podrobnosti (třeba jak se na území Afganistánu "nepozorovaně" dostali sovětské "komandos) může najít další články v externích odkazech. Je však třeba číst i další komentáře, nikoliv jen první článek.

Pegeucko - autor článku a admin DS Palba.cz

Přesměrování[editovat zdroj]

Navrhuji tento článek přesměrovat na "Sovětská válka v Afghánistánu". Válek v Afghánistánu bylo hodně, koneckonců i teď se tam bojuje. Proto je nutný přesný název konfliktu.--Dr. Králík 12:57, 7. 5. 2007 (UTC)

Ještě jednou prosím o případný komentář. Mám v úmyslu dnes přesměrovat. Díky! --Dr. Králík 17:14, 16. 5. 2007 (UTC)

Pracoval jsem tam v r.1986,ale některé články,jsou zavádějící a nepravdivé

Podklady článku[editovat zdroj]

--Pegeucko 20:19, 27. 1. 2008 (UTC)--Pegeucko 20:19, 27. 1. 2008 (UTC)Zdroje pro článek zde na wiki i zodkazované na Palbě pocházejí z z knihy Afghánský syndrom, kterou napsal generál Oleg Sarin a plukovník Lev Dvorecký. Dále z knih „přeběhlíků“ KGB plk. O. Gordějevského a plk. V. Mitrochina, kteří každý zvlášť s historikem Ch. Andrejem vydali knihy o KGB a sovětském režimu obecně. Dále pak z ruskojazyčné webové verze knihy B. Gromova – Omezený kontingent. Také z několika ruských/ruskojazyčných veteránských webů zabývající se tématikou války v Afganistánu 1979-89. Jeden z nich na ukázku ZDE: http://www.afganvro.ru/ Podkladů bylo tedy spoustu, takže ta zmínka v Referencích, která vyznívá v duchu "Pegeucko si to vycucal z palce" vyznívá dosti nemístně.

Vámi uváděné opakující se odkazy na různé stránky jednoho serveru jsem dal do jednoho odkazu v REFERENCÍCH [1]. To snad nemuselo vadit.
Nevím jestli rozumíte dobře rozdílu mezi Externími odkazy (to jsou články které mají vztah k hlavnímu článku, ale nejsou zdrojem informací pro daný článek) a Referencemi, to jsou odkazy na stránky ze kterých čerpal autor textu.
Ve vašem případě bych doporučoval zmíněné knihy, které jste vypsal tady v Diskusi uvést v odstavci Literatura. Do diskuse se běžný čtenář nedívá. Už z článku by mělo být zřejmé, z čeho autor čerpá informace.--Ladin 21:33, 27. 1. 2008 (UTC)

--Pegeucko 22:01, 27. 1. 2008 (UTC) Omlouvám se, zřejmě jsem to špatně pochopil. Z mého úhlu pohledu to vyznělo dosti nepatřičně, zatím jsem nikdy nebyl odkazován jako "reference". Měl jsem pocit, že to mohou být pouze "zvučná jména" knižních autorů. Ten odstavec Literatura jsem doplnil, snad je to formálně správně(nebyl jsem si jist pořadím).

/POZNÁMKA/ Tento článek se ve své většině věnuje pouze počáteční fázi sovětské invaze do Afghánistánu, především pak útoku speciálních jednotek na prezidentský palác v Kábulu. Neměl by být součástí jiného odkazu? (Zahri 9. 9. 2009, 11:24 (UTC))

Role CIA[editovat zdroj]

Kdo napsal ten nesmysl, že hlavní frakce mudžahedínů podporovaná CIA se jmenovala Al-Kajdá? Není to podložené žádnými zdroji a patrně se jedná o výplod nějakého komunistického mozku. Anglická Wikipedie např uvádí, že Al-Kajdá byla založena až v letech 1987-88. Tj. de facto po skončení války v Afgánistánu. V anglické verzi není o roli Al-Kajdy ve válce v Afgánistánu ani zmínka. Bohužel nemám čas dohledávat roli CIA, koho přesně podporovala, ale vím jistě, že Al-Kajdá nebyla v průběhu války ani významnou frakcí mudžahedínů, takže tato sekce je nesmysl.

V sekci úplně chybí zmínka o zapojení dalších zemí do podpory mudžahedínů a její tvrzení o přímé účasti agentů CIA ve výcviku je v přímém rozporu s tvrzením anglické verze "No Americans trained or had direct contact with the mujahideen.", které je doložené zdrojem.

Doporučuju ji buď smazat nebo opravit, ale to by si někdo musel dát čas s dohledáním pramenů. 199.64.72.252 10. 7. 2012, 17:04 (UTC)

Zmínka o údajném táboru Základna byla nepodstatná a odkaz skutečně zavádějící. Nepodložené tvrzení jsem již odstranil. --Jenda H. (diskuse) 15. 7. 2012, 19:11 (UTC)

Externí odkazy či reference byly změněny (září 2018)[editovat zdroj]

Dobrý den,

právě jsem se pokusil opravit 4 externí odkazy či reference na stránce Sovětská válka v Afghánistánu. Prosím, zkontrolujte moje editace. Pokud máte nějaké otázky, potřebujete, abych tyto odkazy nebo dokonce celou tuto stránku ignoroval, prosím vizte seznam často kladených otázek pro další informaci. Provedl jsem následující změny:

. Udělal-li jsem chybu, vizte seznam často kladených otázek.

Děkuji.—InternetArchiveBot (Nahlásit chybu) 4. 9. 2018, 22:37 (CEST)