Diskuse:Seznam vrcholů ve Vysokých Tatrách

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání

Vlastní výzkum?[editovat zdroj]

Kdo určil ty kritéria pro zařazení do seznamu? A pak taky očekávaný název se nepotkává s obsahem, neboť obsah opomíjí Polsko. --Pavouk (diskuse) 12. 10. 2017, 18:43 (CEST)

Díky za podnětnou připomínku, Polsko bylo neprávem opomenuto, právě jsem přidal i 2 polské hory (Kozi Wierch a Svinicu) a také sloupeček Stát. Taky jsem přidal referenci na web Goat.cz, odkud pochází kritéria i základ seznamu. A pod seznam jsem doplnil odstavec s turisticky přístupnými vrcholy, které nesplňují uvedená kritéria, aby byl přehled vrcholů o něco více kompletní.
Úplný seznam tatranských vrcholů (bez omezení výškou a prominencí) sestavit nelze, protože ve Vysokých Tatrách je pojmenován téměř každý kámen. "Úplný" seznam obsahuje slovenská Wikipedie (sk:Zoznam štítov Vysokých Tatier), ale to je jen prostý abecední výčet několika set pojmenovaných vrcholů, bez výšky, polohy atd. --Maoman (diskuse) 13. 10. 2017, 12:03 (CEST)
Děkuji za rychlé doplnění, už je nyní jasné, že se seznam týká i polské části. Ovšem stále není jasné, kdo (ideálně 2 nezávislé netriviální zdroje) stanovil v úvodu ty všechna kritéria pro zařazení? Kdo tedy určil, že těch vrcholů je přesně 28?
Souhlasím, tohle chtělo vyjasnit ještě víc. Výrazně jsem rozšířil úvod, aby bylo jasné, proč jsou nějaká kritéria vůbec potřeba a taky kdo je stanovil. Našel jsem i druhý nezávislý netriviální věrohodný zdroj (vedle goat.cz ještě peaklist.org), doplnil referenci a přidal další polskou horu, která v seznamu z goat.cz chyběla (Miedziane).
Kdo vybral ty (dva nezávislé netriviální zdroje), které nesplňují ty "kritéria" a přesto jsou pod tabulkou zmíněna.
Turisticky přístupné hory (=na které vede turisticky značená cesta) jsou pro slovenskou část pohoří převzaty ze seznamu v článku Vysoké Tatry#Vrcholy (z kterého jsem "odečetl" vrcholy uvedené v tabulce) a pro polskou část z tabulky Polské Tatry na stránce Goat.cz, ze které jsem odečetl vrcholy uvedené v tabulce a také Giewont, který se nachází v Západních Tatrách. Jde to ale vyčíst i z turistické mapy Vysokých Tater. Na to myslím dva nezávislé netriviální zdroje nepotřebujeme.
Nevím, zda-li není překlep ve větě "Nadmořská výška alespoň 2000 m n. m.", když v tabulce (první části seznamu) jsou vrcholy jen nad 2200. Nebo všechny mezi 2000 a 2200 mají "problém" s prominencí?
Překlep tam není, všechny mezi 2000 a 2200 mají prominenci pod 100 metrů. Např. Hrubý štít má výšku 2172 m a prominenci 62 m (viz Goat.cz i polská Wikipedie), Veľká Svišťovka má 2037 m / 17 m atd.
A proč je na fotografii hora/štít/vrchol, který vůbec není v tom seznamu, ani v podseznamu pod tabulkou (konkrétně severozápadní Rysy [Polské Rysy] 2499/2500 m)? Fotografie "Kriváň ze severu": laicky mě to přijde (nemám na to zdroj) jako Kriváň od jihozápadu, jako je asi třeba tento obrázek: [1]. --Pavouk (diskuse) 13. 10. 2017, 12:36 (CEST)
Polský vrchol Rysů je hlavní fotkou v článku Rysy, nejspíš proto, že je jako nejvyšší bod Polska mnohem navštěvovanější než vyšší slovenský vrchol. A z něj byla fotka převzata i sem. Souhlasím, že fotka slovenského/nejvyššího vrcholu bude lepší, právě jsem ji přidal. A taky jsem opravil popisek u fotky Kriváně, díky za postřeh.--Maoman (diskuse) 15. 10. 2017, 15:36 (CEST)