Diskuse:Seznam železničních stanic v Česku

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Poznámky:

  • Proč jsou ty stanice tučně? nestačila by barva odkazu?
  • Co znamenají ta čísla (měla by být vysvětlena v úvodu)?
  • Možná by stálo za to dát za všechny názvy (železniční stanice) nebo (nádraží). Takhle je občas odkaz na nerelevantní heslo.

--Postrach 10:51, 29. 8. 2006 (UTC)

Ve většině případů nelze očekávat, že v dohledné době vznikne o stanici nebo dokonce zastávce samostatný článek. V takových případech je žádoucí a užitečné, aby odkaz směřoval na článek o obci či části obce, jejíž název stanice nese. --ŠJů 21:04, 11. 7. 2008 (UTC)

Hraniční body nejsou stanicemi[editovat zdroj]

Hraniční body (např. 507194 Děčín státní hranice) nejsou stanicemi, i když jsou místem, kam lze vystavit jízdenku. --Luděk Belán 12:50, 3. 1. 2007 (UTC)

Bold[editovat zdroj]

Upravil jsem seznam, tak, aby nebyl psán tlustým písmem, myslím, že je to zbytečně... Žádný důvod, který „hledal“ například Postrach jsem také nenašel, takže upravuji. V článku Seznam železničních stanic v Praze jsou stanice psány téže „normálně“...--Jagro 19:47, 24. 3. 2008 (UTC)

České Budějovice hlavní nádraží[editovat zdroj]

přejmenoval jsem nádraží České Budějovice na nádraží České Budějovice hl.n. , protože se tak jmenuje --Filiposs

Mohu se zeptat proč se to opět jmenuje jen Čes.Budějovice , ve skutečnosti je toto nádraží pojmenováno České Budějovice hlavní nádraží, díky --Filiposs

Nádraží se jmenuje jen České Budějovice. Můžete uvést zdroj, podle kterého je to "hlavní nádraží"? --Cmelak770 20:58, 11. 7. 2008 (UTC)
Vrátil jsem název zpátky - podle zveřejněného jízdního řádu i podle databázově zpracované přílohy k tarifu, která je dole pod seznamem uvedená jako zdroj, se stanice jmenuje „České Budějovice“. Pochybuji, že existuje nějaká "skutečnost", která by byla skutečnější a relevantnější než oficiálně zveřejněný jízdní řád. Leda snad licence k provozování dráhy, která ale obvykle nebývá přímo zveřejňována - máte nějaký zdroj, že v ní je uvedena Vámi uváděná varianta názvu? (p. s. - k podpisu v diskusi se používá ta desátá ikonka zleva nad editačním oknem, která udělá do textu čtyři vlnovky). --ŠJů 20:59, 11. 7. 2008 (UTC)
a) na webových stránkách : www.supernavigator.cz si zvolte město Ceske Budejovice a prosím přibližte si toto nádraží
b) je to v plánku města
c) ve městě jsou 4 žel.násraží ( to čtvrté jsou Nové Hodějovice které patří k Čes.Budejovicim)
Prosím na ten důvod a) se podívejte a usudte mnohokrát děkuji -- Filiposs
Není vůbec podstatné, co je v uvedených zdrojích. Oficiální název nádraží je určen rozhodnutím Drážního úřadu a je uveden v úředním jízdním řádu provozovatele dráhy, tj. Českých drah. (Opět prosím, abyste podepisoval své příspěvky podle návodu, který výše uvádí ŠJů). --Cmelak770 21:35, 11. 7. 2008 (UTC)

PRosím o strpení, a nepřetahování, co nevidět tam zajdu a vyfotím, aby bylo jasno. JAn 21:44, 11. 7. 2008 (UTC)

Nikdo českobudějovickému nádraží neupírá, že je hlavním nádražím, ale jmenuje se prostě jen „České Budějovice“. www.supernavigator.cz zřejmě není webová aplikace, ale nějaký podezřelý anonymní exe soubor, který z bezpečnostních důvodů nebudu zkoušet – na uvedené adrese kde je ke stažení, není ani podepsán její autor. Ad b) – v plánku města? Takových je… když neuvedete vydavatele a další údaje, tak ani nemůžeme zjistit, jaký plánek máte na mysli, natož co v něm je doopravdy uvedeno. Ale vím, že dnes vydává mapy kdekdo, kdo si s přesností uváděných názvů a terminologie a často ani se samotným mapovým obsahem vůbec nedělá hlavu. Kdybychom měli upravovat encyklopedii podle každé jejich chyby či nepřesnosti, to bychom se pak docela divili :-) Ad c) – našlo by se hodně měst a obcí, kde je více železničních stanic či zastávek a žádná z nich nemá v názvu "hlavní nádraží". --ŠJů 21:51, 11. 7. 2008 (UTC)
Vyfocením se vyřeší co? I kdyby náhodou na ceduli měli nějaký jiný název, tak platí ten z aktuálního jízdního řádu a ten není třeba nikam jezdit fotit, protože je dostupný on-line. --ŠJů 21:51, 11. 7. 2008 (UTC)
Vyfocením se dodá další prokazatelný zdroj. Občas se totiž stává, že v databázích je chyba (Horní/Dolní Krupá u Ralska; Liha/Líha; Hlincova/Hlincová Hora; Hřiměždice/Hříměždice...) a přímo na místě se člověk dozví skutečně používaný název (viz Mokrovraty).

Čísla tratí[editovat zdroj]

Nebylo by dobré dát za název stanice číslo tratě ? Evidenční číslo stanice je běžnému uživateli naprosto nic neříkající informace. Mohlo by to vypadat třeba takhle:

Ikdyž nevýhodou je že už tak velký článek zase nabobtná... tak snad jedině rozdělit podle písmen. -- Jowe 9. 5. 2009, 22:26 (UTC)

Určitě by to bylo dobré, přesně jak navrhuješ. A stránku jako takovou to fakticky neprodlouží (jen zdrojový kód), a to zvýšení počtu kB je určitě menším zlem než to dělit na kousky. --ŠJů 18. 12. 2010, 21:35 (UTC)
Rozhodně se přimlouvám za čísla tratí - má to vazbu na železniční jízdní řád. Názvy tratí by mohly být zavádějící. Je možné čísla tratí rozvést zvláštním odkazem, např. trať 260: Brno - Česká Třebová.--Mickapr (diskuse) 11. 4. 2018, 15:14 (CEST)

Spojení s železničními traťemi[editovat zdroj]

To je škoda, že tohle není spojeno s železničními traťemi, že by člověk věděl, na jakéže trati se ta či ona zastávka nachází.--Juan de Vojníkov 17. 12. 2010, 13:48 (UTC)

Škoda to určitě je, jen by se toho doplnění musel někdo ujmout... --Cmelak770 17. 12. 2010, 20:26 (UTC)

No ale je nějakej nápad jak to udělat?--Juan de Vojníkov 9. 1. 2011, 19:00 (UTC)

Už se na tom pracuje, k některým stanicím již byla připsána čísla tratí, na kterých leží. --Cmelak770 9. 1. 2011, 19:23 (UTC)

Odkaz na města[editovat zdroj]

Domnívám si, že v seznamu železničních stanic není žádoucí odkazovat na stránky obcí. Stanice, které nemají vlastní stránku bych ponechal bez odkazu - tj. černě. U těch, které by v budoucnu stránku mít měly, bych odkazoval na Stanice (nádraží). --Adam22 (diskuse) 14. 7. 2012, 11:31 (UTC)

Odkazování na stránky obcí se řešilo už nahoře. Teď jsem zčernil Kraslice státní hranice. Článek o tomto tarifním bodu nevznikne téměř s jistotou a odkaz na Kraslice je o řádek výše. --Uacs451 (diskuse) 22. 8. 2012, 05:36 (UTC)
Opravil jsem odkaz na rozcestník, ale pak si uvědomil, že nedává moc smysl odkazovat na obce a vidím, že už se to tady řešilo. Co tedy s tím? Už je to 5 let! --Jarní kurzista (diskuse) 11. 4. 2018, 15:02 (CEST)
Domnívám se, že odkaz na obec smysl má, ale až tehdy, až budou všechna místa opatřená čísly tratí (možná se časem pokusím). Co když se někdo bude chtít v příslušném místě zastavit a něco se o nich dozvědět? --Ivas1950 (diskuse) 11. 4. 2018, 15:06 (CEST)
A ještě poznámka. U Bořic by patrně stačilo uvést číslo trati, pak by nebylo nutné uvádět okres, což by ostatně platilo i u dalších případů, kdy by se ukazoval při rozkliknutí rozcestník. --Ivas1950 (diskuse) 11. 4. 2018, 15:09 (CEST)
To je pravda. Na druhou stranu by pro čtenáře bylo určitě pohodlnější, kdyby se po kliknutí na jméno obce dostal přímo na konkrétní obec a nemusel ji v rozcestníku odhadovat podle názvu tratě. Každopádně to přidání čísel tratí by bylo chvályhodné! Stačí klidně po troškách, je to práce na dlouho. Ještě přemýšlím, jestli celý seznam nezpracovat do tabulky, kde by si čtenář mohl vybrat, jestli chce stanice seřadit podle abecedy, evidenčního čísla stanice, nebo čísla trati (nebo podle dalších kritérií, která mě teď nenapadají). --Vojtěch Veselý (diskuse) 11. 4. 2018, 19:06 (CEST)
Souhlasím s tím, že by odkaz měl být spojen přímo s konkrétní obcí, to by mělo být samozřejmostí. Některé zastávky, ač jsou uvedeny pod názvem obce, jsou ale od uvedené sídelní jednotky poměrně vzdáleny, takže odkaz na obec by tak docela nesplňoval účel (z hlediska turisty). Takové zastávky by podle mého názoru mohly mít samostatnou stránku, na kterou by se odkazovalo (a teprve z ní na obec), a ta by uváděla jejich polohu, tj. vzdálenost od sídla, jehož jméno nesou, případně by se hodil výsek mapy. Je ale otázka, zda by to vše - při té pracnosti - mělo smysl a nebylo to příliš samoúčelné. Na druhé straně abecední seznam zastávek s čísly tratí obsahují webové stránky ČD a zde je zatím tento seznam vylepšen jen tím, že jsou tyto zastávky spojeny odkazy s webovými stránkami obcí (i když zatím ne vždy plně důsledně). Takže dát čtenáři možnost si zvolit výběr zastávek/stanic podle nějakých dalších kritérií, by bylo určitě velmi vítané.--Ivas1950 (diskuse) 16. 4. 2018, 02:03 (CEST)
V Seznamu železničních stanic je seznam obcí s železničními stanicemi. Nezdá se vám to divné? Když jde o seznam stanic, tak by měl být odkaz na železniční stanice. Pokud chceme Seznam obcí s železničními stanicemi, tak je to co se zde doplňuje, ale neodpovídá názvu článku. Proto bych byl pro odkazy na stanice, aspoň by bylo vidět jak se to začervená a dalo snad podnět k vytvoření patřičných článků.Ikcur (diskuse) 18. 4. 2018, 14:52 (CEST)

Trať[editovat zdroj]

Myslím si, že by docela bodlo uvádět na jaké tati daná zstávka leží.--Juandev (diskuse) 20. 11. 2016, 11:45 (CET)

Externí odkazy byly změněny (srpen 2018)[editovat zdroj]

Dobrý den,

právě jsem se pokusil opravit 1 externí odkazy na stránce Seznam železničních stanic v Česku. Prosím, zkontrolujte moje editace. Pokud máte nějaké otázky, potřebujete, abych tyto odkazy nebo dokonce celou tuto stránku ignoroval, prosím vizte seznam často kladených otázek pro další informaci. Provedl jsem následující změny:

. Udělal-li jsem chybu, vizte seznam často kladených otázek.

Děkuji.—InternetArchiveBot (Nahlásit chybu) 2. 8. 2018, 19:47 (CEST)

Milokošť[editovat zdroj]

Jaké je číslo "nově" zbudované zastávky Veselí nad Moravou-Milokošť? Bulinak (diskuse) 14. 8. 2018, 14:06 (CEST)