Diskuse:Praga S5T

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Historická vozidla[editovat zdroj]

  • Výtopna Zlíchov (S5T-1 verze valník, S5T-2 verze valník a verze sklápěč)
  • soukromý sběratel (S5T-2 verze sklápěč, SPZ 5S0 3457)
  • Brno (v Technickém muzeu vůz pro údržbu trolejového vedení na trolejbusové zkušební trati Škoda Ostrov)
  • Výtopna Zdice (1 vůz, verze valník)

Přesunul jsem seznam sem, protože je zjevně neúplný (a beze zdrojů). Navíc S5T není až tak vzácné vozidlo, aby IMO byl v článku takový výčet potřeba.--RomanM82 (diskuse) 27. 10. 2013, 16:09 (UTC)

Jestliže není S5T až tak vzácné vozidlo, prosím dopsat sem další sbírky, kde se nachází. Osobně jsem měl za to, že jde o poměrně raritního veterána (např. ve srovnání s podstatně starší Pragou RN/RND), ale rád se nechám poučit. Za informace předem děkuji.--Leotard (diskuse) 29. 10. 2015, 15:44 (CET)
Tak třeba na www.truck-forum.cz, sekce Praga S5T, je tam spousta pěkně renovovaných vozů. Jde mi spíš o to, že nevidím účel takovýchto seznamů, pokud nejde o vysloveně raritní kousky (třeba 2, 3 dochované). Samozřejmě nepočítám to, že ty informace nejsou zdrojované a uvádět SPZ se mi taky nezdá moc košer.--RomanM82 (diskuse) 29. 10. 2015, 17:11 (CET)
Ano na stránkách truck-forum.cz se skutečně občas nějaký renovovaný vůz objeví. Přesto si nemyslím, že tyto stránky (původně podstránka webu www.liaz.cz) perfektně mapují stav automobilových veteránů v ČR a SK. Uvádění SPZ ani já nepovažuji za šťastné - ale když si někdo dá na fórum jako je truck-forum.cz fotku svého vozu s nezakrytou SPZ, tak mu to zveřejnění nejspíš nevadí. Můj dotaz ale směřoval úplně jinam: máte nebo nemáte informace o vozech S5T ve sbírkách, které jsou prezentovány veřejně? Stále dokola jsou totiž prezentována jen vozidla ze tří zdrojů (TM Brno, Výtopna Zlíchov, Výtopna Zdice). --Leotard (diskuse) 29. 10. 2015, 19:36 (CET)
No to jsme si asi nerozuměli. Sbírky nijak zmapovány nemám a ani to nepovažuji pro účely článku na wikipedii za nutné. A dále "historická vozidla" a "vozidla ve veřejně přístupných sbírkách" nepovažuji (na rozdíl od Vás) za jedno a totéž. Což asi platí i pro autora seznamu. --RomanM82 (diskuse) 29. 10. 2015, 19:46 (CET)
Sbírky zmapované nemáte, množství historických vozidel posuzujete podle fanouškovského webu, kde přibývá v průměru jeden článek měsíčně. Takže vlastně také nemáte žádné zdroje, jen nemáte rád seznamy ve článcích. Příště stačí napsat, že podle vašeho osobního mínění seznam do článku nepatří. Na takový názor jistě máte právo. Zkuste ale šetřit nepodloženými tvrzeními jako že seznam je neúplný a že vlastně S5T není tak vzácné vozidlo. Tato tvrzení jste ničím nedoložil. --Leotard (diskuse) 30. 10. 2015, 13:47 (CET)
Pořád nechápu o co Vám vlastně jde. Úplnost seznamu by měl dokazovat ten kdo ho do článku vkládá, ne já. Z toho webu jsem usoudil, že restaurovaných ("historických") vozidel je více než výčet uvádí. Takže žádné nepodložené tvrzení, to snad vidíte i Vy sám. A jistě to nejsou všechna. Seznamy v článku mi nevadí, pokud mají smysl. Pokud autor tohoto seznamu dodal do článku Praga V3S obdobný seznam s 5 historickými vozy, nutí mě to pochybovat o úplnosti i tohoto seznamu.--RomanM82 (diskuse) 30. 10. 2015, 14:31 (CET)

Recenze v rámci WikiProjektu Kvalita[editovat zdroj]

Jan Polák[editovat zdroj]

Několik mých postřehů:

  • VyřešenoVyřešeno Dále ještě existovala varianta s prodlouženým rozvorem nebo kabinou. – ostatní byly bez kabiny, nebo tady má být místo „nebo“ spojka „a“?
  • VyřešenoVyřešeno Dávám k úvaze, zad neponížit nadpis „Expedice“ o jednu úroveň níž. Posouzení ale nechám na Tobě.
    • Po úvaze jsem usoudil, že to nestojí za samostatný nadpis. Začlenil jsem do textu Historie.--RomanM82 (diskuse) 8. 11. 2015, 20:40 (CET)
  • VyřešenoVyřešeno Kolové redukce nahrazoval dvojnásobný převod v rozvodovce, u přední nápravy byl zrušen její pohon a byla celkově zjednodušena. – co „byl zrušen“?
    • Oproti V3S. Formulaci jsem upravil.--RomanM82 (diskuse) 8. 11. 2015, 20:40 (CET)
  • VyřešenoVyřešeno Jako S5T-TN (tahač návěsu) byly označovány sedlové tahače, nesoucí podle typu motoru označení S5T-TN, S5T-2-TN a S5T-32-TN. – opravdu 32?
  • VyřešenoVyřešeno Motor T 912 je čtyřdobý vznětový řadový šestiválec s ventilovým rozvodem OHV, umístěný podélně za přední nápravou. Motor je konstrukce Tatra, odvozený z vidlicového dvanáctiválce T 103 původem z vozu Tatra 111. Motor je vybaven přímým vstřikem paliva. – tři věty za sebou začínají slovem „motor“. V textu článku se navíc také dost často vyskytuje slovo „byl“.
    • Snad lepší. Hlásím snížení výskytu „byl“ 2,5 krát :) --RomanM82 (diskuse) 8. 11. 2015, 20:40 (CET)
  • VyřešenoVyřešeno/NevyřešenoNevyřešeno V Dobrém článku by se neměla vyskytovat šablona {{Neověřeno část}}, ale to asi víš.
    • Tu šablonu jsem tam vložil já, osobně jsem proti celé této sekci. Praga S5T není v žádném případě raritní vozidlo, které by si něco takového zasloužilo. --Marek Koudelka (diskuse) 7. 11. 2015, 17:56 (CET)
      • Žes šablonu vložil Ty, vím; prozradila Tě historie článku. :-) Ano, asi máš pravdu, že to není tak výjimečné vozidlo, ale zas se mezi veterány tak nevyznám. Každopádně V3S občas potkáš (není snad ještě ve výbavě naší armády?), ale S5T…? Nechám to na posouzení zběhlejším. --Jan Polák (diskuse) 7. 11. 2015, 18:32 (CET)
        • Chtěl jsem chtěl zareagovat, když to tu bylo zmíněno. Souhlasil bych s tím někde, kde existuje posledních pár exponátů, ale ne tady, kde pořád někde jsou stovky nebo tisíce kusů. Jasně, V3S je mnohem rozšířenější, ale ani tohle není nic raritního. Když už tam něco takového nechat, tak jen muzea, určitě ne soukromé majitele (nějaké i znám, takže mohu seznam rozšířit?). Ale je to bez zdrojů, takže pokud tam nikdo nějaké nepřidá, stejně to půjde pryč. --Marek Koudelka (diskuse) 7. 11. 2015, 18:45 (CET)
  • VyřešenoVyřešeno SPZ 5S0 3457 – je to státní poznávací značka (SPZ) nebo spíš registrační značka (RZ)?
    • Již není relevantní, viz výše.--RomanM82 (diskuse) 8. 11. 2015, 20:40 (CET)
  • VyřešenoVyřešeno K úvaze dávám odkaz na portál Automobil.

Závěrem díky za pěkný článek, který na DČ, dle mého názoru, mít bude. --Jan Polák (diskuse) 7. 11. 2015, 17:51 (CET)

Leotard[editovat zdroj]

  • Oceňuji odstranění diskutabilní sekce o výskytu veteránských vozidel.
  • NevyřešenoNevyřešeno Článku by prospěly ilustrační fotografie dalších nástaveb: určitě prodloužený valník, skříňová nástavba.
    • Na commons je fotek málo a většina z nich ne moc kvalitní. Fotka prodlouženého valníku není. Leda žebrat někde po fórech o uvolnění fotky.--RomanM82 (diskuse) 26. 11. 2015, 19:08 (CET)
  • NevyřešenoNevyřešeno Podle mého osobního názoru do článku, který usiluje o statut DČ červené odkazy nepatří. Přesto, že některé z nich (nákladní vozy Avia) ve Wikipedii citelně chybí. Tedy mně osobně chybí.
    • Podle Wikipedie:WikiProjekt Kvalita/Kritéria není pro statut DČ nutné zamodření všech odkazů. Dokonce ani pro NČ. Avie tu chybí, máte pravdu. Mám trochu v plánu něco slepit, ale času je teď pomálu a slušných zdrojů o nich překvapivě moc není. Samozřejmě můžete nějaký pahýlek nahodit sám.--RomanM82 (diskuse) 26. 11. 2015, 19:08 (CET)

--Leotard (diskuse) 26. 11. 2015, 09:12 (CET)

  • Děkuji za komentáře.--RomanM82 (diskuse) 26. 11. 2015, 19:08 (CET)
    • Žebrání na fórech nepomáhá. Osobně jsem vyzkoušel - šlo sice o fotky autobusu, ale pochybuji, že u nákladních automobilů je to jiné. K nákladním vozům Avia bych klidně nějaký stručný článek nahodil. Relevantních a dostupných zdrojů je ale stěží na ten pahýl.--Leotard (diskuse) 27. 11. 2015, 08:43 (CET)