168 hodin

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání
168 hodin
Žánr publicistika
Dramaturgie Karel Novák
Moderátoři Nora Fridrichová (od 2006)
Zuzana Tvarůžková (2012)
Markéta Dobiášová (2015)
Jazyk čeština
Obvyklá délka cca 30 minut
Produkce a televizní štáb
Produkční
společnost
Česká televize
Premiérové vysílání
TV stanice ČT1 (od 2006)
Vysíláno 2006 –
Oficiální webové stránky
168 hodin na ČSFD FDb

168 hodin je publicistický pořad České televize, který rekapituluje a analyzuje dění celého právě končícího týdne. Premiéra nového dílu pořadu je vždy v neděli po 21. hodině na ČT1.

Charakteristika pořadu[editovat | editovat zdroj]

Je to publicistický pořad, který shrnuje nejdůležitější a nejzajímavější události právě uplynulého týdne v České republice a ve světě (odtud název 168 hodin). Soustředí se na dění na politické scéně a v ekonomice, ale i na aktuální kauzy a případy ze širokého spektra událostí (např. sociální otázky, sport, kultura atd.).[1]

Premiéra pořadu se odvysílala v neděli 10. září 2006 od 22:30 hod. na ČT1. Od té doby se vysílá premiéra každého nového dílu vždy v neděli po 21. hodině na ČT1 s výjimkou letních prázdnin a období Vánoc, kdy se pořad nevysílá. Moderátorkou pořadu je od prvního dílu Nora Fridrichová. Pouze v období její první mateřské dovolené od dubna do července 2012 ji vystřídala Zuzana Tvarůžková a v období druhé mateřské dovolené od března do června 2015 pak Markéta Dobiášová.

Pořad se skládá z několika reportáží (většinou tři nebo čtyři reportáže), satirické reflexe uplynulého týdne na domácí politické scéně s názvem Malostranské korekce (připravuje novinář Miroslav Korecký) a humorné tečky na závěr. Do stálého týmu pořadu patří kromě moderátorky vedoucí dramaturg Karel Novák a reportéři Kristina Ciroková, Martin Mikule, Lenka Pastorčáková, Tereza Strnadová a Tereza Robinson.[2]

Kontroverze[editovat | editovat zdroj]

Na závěr dílu, který byl odvysílán dne 4. ledna 2009, byl zařazen i příspěvek s názvem "Rozcvička před novoročním projevem", který zachycoval prezidenta Václava Klause těsně před pronesením Novoročního projevu z roku 2009. Na záznamu se rozcvičuje, tj. mává rukama před a za tělem, poklesne v kolenou, poklepává na řečnický pultík. Prezident Václav Klaus označil chování ČT za neetické a požadoval omluvu. Záběry zmizely na nějaký čas i z elektronického archivu ČT.[3][4]

O zhruba dva roky později, dne 10. dubna 2011, se v závěru pořadu objevil záznam ze státní návštěvy prezidenta Václava Klause v Chile, na němž přemístil protokolární pero z pouzdra na stole do kapsy svého saka. Chilský incident Václava Klause si v následujících dnech získal jako zábavná scénka zájem nejvýznamnějších médií a internetových komunit mnoha zemí.[5]

V dílu pořadu z 15. února 2015 se zase objevila reportáž s názvem "Sólista" o náměstkovi pražské primátorky Matěji Stropnickém. Radní ČT Vratislav Dostál chtěl následně tuto reportáž jako nevyváženou rozebírat na zasedání Rady ČT, ale ostatní radní se o této reportáži odmítli bavit, protože Rada ČT nemůže zasahovat do jednotlivých pořadů.[6]

Reference[editovat | editovat zdroj]

  1. 168 hodin [online]. ČSFD.cz, [cit. 2015-03-18]. Dostupné online.  
  2. Stálý tým pořadu [online]. Česká televize, [cit. 2015-03-18]. Dostupné online.  
  3. Klaus se zlobí na televizi, odvysílala jeho „rozcvičku“. iDNES.cz [online]. 2009-01-05 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online.  
  4. ČT vystřihla Klausovu „rozcvičku“. Lidovky.cz [online]. 2009-01-06 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online.  
  5. Klaus ukradl pero, všimli si v Americe, Brity baví jeho spokojený úsměv. iDNES.cz [online]. 2011-04-13 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online.  
  6. Reportáž, která otřásla novou levicí. iHNed.cz [online]. 2015-02-22 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online.