TV Markíza

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání
TV Markíza
Zahájení vysílání 31. srpna 1994
Provozovatel Central European Media Enterprises
Generální ředitel Matthias Settele
Formát obrazu 16:9/4:3
Země Slovensko
Jazyk čeština a Slovenština
Oblast vysílání Česko, Slovensko
Sesterské kanály Markíza HD,
Doma,
Dajto,
,
Fooor,Voyo
Web [1]
Vchod do budovy TV Markíza

TV Markíza je nejsledovanější slovenská soukromá televize. Vysílá od srpna 1996, od roku 2005 ji vlastní skupina CME [1] jejím generálním ředitelem je Zuzana Ťapáková. do zaří 2013. Od října 2013 je novým generálním ředitelem německý podnikatelMatthias Settele který měl televizi ORF a RTL v Německu

Kritika[editovat | editovat zdroj]

Zatímco byl jejím spolumajitelem Pavol Rusko, byla televize Markíza kritizovaná za neobjektivitu ve svém zpravodajství. To bylo údajně tendenčně zaměřované v neprospěch Ruskových politických oponentů a v prospěch Ruska, respektive jeho strany ANO. Takováto kritika sa vztahuje na přístup zpravodajů televize například k těmto tématům:

  • odposlouchávání deníku SME
  • „Ruskove zmenky“: toto téma Markíza napříč aktuálnosti v jiných médiích neotevřela. Mluvčí Markízy Ivana Semjanová neinformování odůvodnila tím, že případ se „ani informačně, ani fakticky neposunul dál, a jeho odvysíláním bychom jen opakovali stanoviska a skutečnosti, které už byly veřejně publikované v jiných médiích“

Odkazy[editovat | editovat zdroj]

Reference[editovat | editovat zdroj]

  1. Digizone.cz Společnost CME získala kontrolu na Markízou

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]