Fars (agentura)

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání

Fars je íránská zpravodajská agentura. Dle vlastního vyjádření se jedná o nezávislou agenturu,[1] ale jiné sdělovací prostředky, například CNN[2] nebo Reuters[3], ji považují částečně za vládní. Podle The Wall Street Journal má vazby na Íránské revoluční gardy.[4]

Kromě perštiny zveřejňuje zpravodajství také v angličtině, turečtině a arabštině.

V roce 2012 se agentura Fars ztrapnila seriózním převzetím satirického amerického článku, podle kterého by většina bílých amerických venkovanů volila raději Mahmúda Ahmadínežáda než Baracka Obamu.[5]

Odkazy[editovat | editovat zdroj]

Reference[editovat | editovat zdroj]

V tomto článku byl použit překlad textu z článku Fars News Agency na anglické Wikipedii.

  1. About us [online]. Fars (agentura), [cit. 2012-10-02]. Dostupné online. (angličtina) 
  2. Iranian seminarians denounce anti-government protesters. CNN [online].  [cit. 2012-10-2]. Dostupné online.  (anglicky) 
  3. Iran investigates reports it detained Britons-media. Reuters [online]. 2009-12-1 [cit. 2012-10-2]. Dostupné online.  (anglicky) 
  4. Iran Says Amiri Spied on U.S.. The Wall Street Journal [online]. 2010-7-21 [cit. 2012-10-2]. Dostupné online.  (anglicky) 
  5. Raději Ahmadínežáda než Obamu, naletěl Írán na americkou satiru. lidovky.cz [online]. 2012-9-22 [cit. 2012-10-2]. Dostupné online.  

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]